اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

برگزاری جشن بین‌المللی غدیر به زبان انگلیسی در اصفهان

همزمان با عید ولایت جشن بین‌المللی غدیر به زبان انگلیسی در اصفهان برگزار می‌شود.

برگزاری جشن بین‌المللی غدیر به زبان انگلیسی در اصفهان

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، همزمان با عید غدیر خم، برنامه‌های متنوعی در نقاط مختلف اصفهان برگزار می‌شود که از جمله متفاوت‌ترین آن‌ها برگزاری «جشن بین‌المللی غدیر به زبان انگلیسی» با حضور مهمانان داخلی و خارجی است که در مجموعه فرهنگی آموزشی علی ابن ابیطالب (ع) برگزار می‌شود.

زهره قاری استاد دانشگاه تهران، دکترای آموزش زبان انگلیسی به ناشنوایان از دانشگاه استرالیا و عضو شورای عالی جشن  بین‌المللی غدیر در این ارتباط اظهار کرد: هدف اصلی از برگزاری این برنامه، توسعه مبانی اسلام و شیعه‌شناسی از طریق زبان در میان گروه‌های مختلف به ویژه قشر جوان است.

وی افزود: عقیده ما بر این است که در دنیای کنونی لازم است زبان آموزان آموزشگاه‌ها و قشر نوجوان و جوان در مدارس بتوانند ضمن آموزش بیشتر در ارتباط با فرهنگ دینی– اسلامی خود، با جوانان دنیا نیز از طریق زبان‌های خارجی مختلف ارتباط برقرار کرده و این فرهنگ خود را به اشتراک بگذارند. 

عضو شورای عالی جشن بین‌المللی غدیر با اشاره به شکل‌گیری گعده‌هایی میان مهمانان داخلی و خارجی در حین برگزاری جشن گفت: امیدواریم در طول این جشن ارتباطات فرهنگی متقابل و پایدار میان دانشجویان، طلاب و دیگر اقشار ایرانی و خارجی شکل گیرد، ارتباطاتی که در حال حاضر به دلیل برخی قوانین دانشگاهی و یا موسسات آموزشی چندان پررنگ و با دوام  نیست و این موضوع سبب شده تا حتی برخی از طلاب و دانشجویانی که در ایران در حال تحصیل هستند، شناخت درستی از ایرانیان نداشته باشند.

قاری در ارتباط با حمایت نهادهای مرتبط از برگزاری چنین جشن‌هایی ادامه داد: با توجه به اینکه در آستانه عید غدیر و همزمان با این روز بزگ جشن‌های مختلفی در اصفهان برگزار می‌شود برای دعوت از مهمانان و انتقال آن‌ها به ویژه از قم و تهران به اصفهان مشکلاتی داشتیم که تا حدودی مشکل ما با مساعدت سپاه رفع شد اما حمایت چندانی از دیگر نهادها شاهد نبودیم.

همچنین فتانه فرزین بنیان‌گذار گروه فرهنگی نسیم سخن در این باره اظهار کرد: تجربه برگزاری کارگاه‌های آموزشی مختلف در میدان امام خمینی(ره)، هتل‌های سنتی اصفهان، باغ ابریشم و دیگر نقاط شهر، برگزاری روضه به زبان انگلیسی با دعوت از عموم مردم در منزل آیت الله خادمی، همکاری با نهادهای مختلف مانند شهرداری، دارالقرآن کریم، باشگاه انقلاب،مراکز فرهنگی و بسیج در برگزاری کارگاه و دوره‌های آموزشی اثرگذار ما را بر آن داشت تا جشن بین المللی غدیر را برنامه‌ریزی کنیم. 

وی با اشاره به برنامه‌های مختلفی که برای جشن برنامه ریزی شده است، افزود: برای این برنامه که در روز جمعه مصادف با عید غدیرخم از ساعت ۱۶ تا ۱۹ برگزار می‌شود، دعوت عمومی از مردم انجام شد اما باید به این نکته اشاره کنیم که مخاطبان این برنامه خاص هستند چراکه باید تا حدودی به زبان انگلیسی تسلط داشته باشند.

فرزین با اشاره به تجربه برگزاری روضه به زبان انگلیسی در حرم سال گذشته عنوان کرد: با تکیه بر تجارب این رویداد مهم، برنامه های متنوع و جُنگ مانندی برای جشن بین المللی غدیر در نظر گرفتیم که اجرای سرود ناشنوایان، گفت‌وگو با ره یافتگان و اشتراک گاری زیست دینی آنها با هم‌کیشان خود، اجرای گره تواشیح عرشیان و مداحان مختلف، اجرای مسابقه و برپایی گعده‌ای کوچک فرهنگی در زمان پذیرایی از جمله این برنامه‌هاست و برنامه به شکل آنلاین از شبکه‌های مجازی پخش می‌شود.

پایان پیام/۶۳۱۳۸/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول