اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

تاکید همه ادیان بر رعایت حجاب و پوشش، نشان از جایگاه زن دارد

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد اسلامی کشور گفت: تکریم و حرمت بخشیدن به زن و رعایت عفاف حق همگانی است نه تکلیف الزاماتی، باید ضمانت داشته و دور از آسیب باشد.

تاکید همه ادیان بر رعایت حجاب و پوشش، نشان از جایگاه زن دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از دفتر رسانه و ارتباطات نهضت استادی بسیج اصفهان، حجت الاسلام محمد شریفانی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد اسلامی کشور  در نشست تخصصی جهاد تبیین  ساحت‌های حجاب گفت: روش اجرایی قانون حجاب دو مرحله شناختی و اقناعی است، مثلث حیا، غیرت و حجاب و پوشش به سه بعد مسئله اشاره می‌کند و در قرآن کریم در خصوص حجاب یک‌بار به ادیان پیشین و یک‌بار به دین مقدس اسلام اشاره دارد.

پوشش پیشینه آغازین خلقت و پیشینه فطری دارد

وی ادامه داد: اگر به آیات قرآن مراجعه کنیم می‌بینیم از آغاز خلقت بشر که حضرت آدم به زمین آمد و وقتی زشتی‌ها ظاهر شد دو مرتبه در قرآن آمده که شروع کردند به استفاده از برگ درختان تا زشتی‌های خود را بپوشانند که این نشان می‌دهد که پوشش پیشینه آغازین خلقت و پیشینه فطری دارد در اقتضای خلقت انسان‌ها این مسئله هست.

 مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های آزاد اسلامی کشور  ادامه داد:  آیه ۵۸ سوره نور به این اشاره دارد که بچه‌هایی که عضو خانه هستند وقتی می‌خواهند وارد اتاق والدین بشوند باید اجازه بگیرند. 

شریفانی افزود: در آیات دیگری هم  اشاره می کند که زن‌ها نباید با ناز و عشوه سخن بگویند در جای دیگر اشاره می‌کند که زینت‌های خود را نمایان نکنید و در معرض دید قرار ندهید و در آیه ۲ سوره نور به یکی  از پیامدهای بدحجابی یعنی زنا در جامعه که منشا آن بی‌حجاب هست اشاره می کند.

روش اجرایی قانون حجاب دو مرحله شناختی و اقناعی دارد

وی ادامه داد: روش اجرایی قانون حجاب دو مرحله دارد گام اول مرحله شناختی است که خدا از کارهای شما آگاه است  بدین معنا است که نظام معرفتی و نظام شناختی اصل عفاف همان شناخت‌هاست که تا افراد را به آثار حجاب و پیامدها و برکات آن و آسیب‌های بی عفتی آشنا نکنیم کسی به سمت حجاب گرایش پیدا نمی کند یعنی وظیفه اولیه ما بعد معرفتی شناختی در موضوع حجاب است چون افراد در موضوع شناخت مشکل دارند.

رعایت عفاف حق همگانی است نه تکلیف الزاماتی

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های آزاد اسلامی کشور گفت: تکریم و حرمت بخشیدن به زن و رعایت عفاف حق همگانی است نه تکلیف الزاماتی، باید ضمانت داشته و دور از آسیب باشد به تعبیر دیگر از آیه ۵۹ سوره احزاب استفاده می شود که برای این‌که زنان آسیب نبینند و گرفتار بیمار دلان نشوند و به پاکی شناخته شوند و با امنیت و سلامت زندگی کنند و پایه های خانواده متزلزل نشود و کرامت انسان حفظ شود برای اینها باید عفاف و حجاب در جامعه گسترش و توسعه داده شود.

حجاب پوششی در آیین یهودیت  

شریفانی اظهار کرد: علاوه بر دین مقدس اسلام در ادیان گذشته مثل یهودیت و مسیحیت بحث حجاب پوششی را می‌بینیم که کیفیت پوشش زنان یهودی نشان می‌دهد در آیین آن‌ها لزوم پوشاندن سر از نامحرم مورد تاکید است در حوزه رفتار مطابق آیین یهود خداوند متکبرانی که با گردن افراشته و با ناز و عشوه راه می روند دشمن می‌پندارد و در حوزه گفتار، زنی که در خانه با شوهرش با صدای بلند صحبت می‌کند او را مجازات می کند که طلاق بدون مهریه بدهید.

حجاب در ادیان مختلف به مراتب شدتش از اسلام هم بیشتر بوده    

وی ادامه داد: در دین مسیحیت کتب مقدس با صراحت راجع به عفت و خانه‌نشینی زن‌ها و پوشاندن سر تاکید می‌کند و بطور کلی از بررسی حدود و کیفیت حجاب در ادیان چهار گانه اسلام و مسیحیت و یهودیت و ... استنباط می‌شود که حجاب در ادیان مختلف به مراتب شدتش از اسلام هم بیشتر بوده و مورخان نه تنها به مرسوم بودن که به سخت‌گیری‌های بیش از حد هم در این حوزه اشاره می‌کنند و این نشان می‌دهد که حجاب از دیرباز جزو آداب اقوام و اسلام بوده است.

پایان پیام/۳۸۱۳

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول