اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

۱۱۰ جشن غدیر در قبله تهران برگزار می‌شود

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۲۰ گفت: به مناسبت گرامیداشت عید سعید غدیر خم، ۱۱۰ جشن بزرگ و کوچک با همکاری سراهای محلات، حسینیه ها و مساجد در شهرری برگزار می شود.

۱۱۰ جشن غدیر در قبله تهران برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از ری، مهدی مالمیر، معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۲۰ با اشاره به تمهیدات مدیریت شهری جهت برگزاری باشکوه عید ولایت امیرالمومنین(ع) اظهار کرد: تدارک ۱۱۰ جشن بزرگ و کوچک با همکاری نواحی، سراهای محلات، حسینیه ها و مساجد همچنین حرکت کاروان شادی در محلات این منطقه بخشی از اقدامات معاونت اجتماعی می باشد.

وی گفت: برگزاری ۹ جشن بزرگ با حضور هزاران نفر از شهروندان منطقه و اجرای برنامه توسط جمع کثیری از هنرمندان شناخته شده کشوری، مولودی خوانی، اجرای سرود و مسابقات فرهنگی و ورزشی، برپایی ایستگاه صلواتی و پخش نذورات غدیر، تجلیل از سادات و خانواده های شهدا، توزیع شربت و شیرینی از ویژه برنامه های تدارک دیده شده به مناسبت این ایام فرخنده است. 

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۲۰ افزود: حرکت کاروان شادی با همکاری یگان امنیتی قمر بنی هاشم، سپاه حضرت سیدالشهدا (ع)، گروه جهادی بقیة الله(عج) و گردان ویژه صاحب الامر در محلات منطقه با اجرای برنامه های فرهنگی شامل سرود، تواشیح و مولودی خوانی، اهدای بادکنک و پرچم به کودکان، مسابقات ورزشی و تفریحی، بازی های هیجانی، نور افشانی، ویدیو وال همراه با حضور تیم های پزشکی، مشاوران حقوقی، آرایشگر رایگان انجام خواهد شد.

مالمیر با اشاره به اینکه در احادیث اهل بیت(ع) توزیع اطعام و نذری در روز عید غدیر بسیار سفارش شده است، عنوان کرد: جهت سنت حسنه اطعام غدیر در ۷ نقطه از نواحی منطقه، اقدام به برپایی دیگ های غذا و توزیع غذای نذری می شود، همچنین استیج فرهنگی در ضلع شرقی حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، محله دولت آباد به صورت مشارکتی در آستان مقدس بی بی زبیده(س) با غرفه های متعدد فرهنگی در کنار برپایی دیگ غذا میزبان شهروندان است.

وی با اشاره به برگزاری مهمانی ۱۰ کیلومتری غدیر از میدان امام حسین(ع) تا میدان آزادی در روز عید غدیر بیان کرد: منطقه ۲۰ با برپایی استیج و ۳۰ غرفه فرهنگی و اجرای سرود، نقالی، شعرخوانی، گروه عروسکی و مولودی خوانی با توزیع دم نوش و شربت عرقیجات از شهروندان پذیرایی خواهد کرد.

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۲۰ ادامه داد: اجرای برنامه های شاد ویژه عید امامت و ولایت در مترو جوانمرد قصاب و مترو شهرری با برپایی غرفه های فرهنگی با موضوع عفاف و حجاب همچنین توزیع بسته های فرهنگی و شربت و شیرینی از دیگر اقدامات این عید بزرگ توسط معاونت اجتماعی منطقه است.

مالمیر در ادامه بیان کرد: همایش بزرگ پیاده روی خانوادگی به مناسبت دهه ولایت و امامت در روز عید غدیر با اهدای بیش از ۵۰ جایزه نفیس روز جمعه ساعت 8 صبح همزمان با عید سعید غدیر در فلکه سوم دولت آباد برگزار خواهد شد.

گفتنی است در راستای هویت بخشی سیمای بصری شهر و انجام تبلیغات محیطی، نصب ۱۸۰ تخته پرچم مزین به نام علی ولی الله در بزرگراه ها و پل های سواره رو، آذین بندی معابر و میادین به متراژ ۱۲ هزار مترطول، نصب ۱۵ هزار متر ریسه پرچمی، نصب ۲ تخته ابرپرچم سبز علی ولی الله، نصب یک تخته ابر پرچم نما، اکران طرح های مناسبتی در تلویزیون های شهری و رنگ آمیزی المان های شهری به مناسبت گرامیداشت دهه ولایت و عید سعید غدیر خم انجام شده است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول