اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

تقویت اخوت و ایجاد وحدت در جامعه از مهمترین درس‌های غدیر است

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و مدیر بنیاد فرهنگی مهدی موعود (عج) استان کردستان گفت: تقویت اخوت و برادری و ایجاد وحدت و همدلی در جامعه از مهم‌ترین درس‌های غدیر است.

تقویت اخوت  و ایجاد وحدت در جامعه از مهمترین  درس‌های غدیر است

حجت‌الاسلام سیدمحمد سادت  در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج ضمن تبریک ایام دهه ولایت و عید سعید غدیر خم، اظهار کرد: دهه ولایت و امامت که برگرفته از دو عید بزرگ اسلامی قربان و غدیر است فرصت مناسبی برای تبیین ابعاد معرفتی این دو رخداد بزرگ تاریخی و جایگاه ولایت در حاکمیت نظام اسلامی وبازخوانی نقش آن در جامعه‌سازی، دولت‌سازی و ملت‌سازی و معرفی ابرمرد عالم بشریت و انسان کامل، حضرت علی (ع) به عنوان بهترین و کامل‌ترین الگوی مطلوب حاکمیت و چراغ راه هدایت در عصر جاهلیت مدرن و افول نظام‌های سکولار و ضد دینی است.

وی افزود: تقویت الفت و همدلی در جامعه، احیای عقد اخوت و برادری در بین مومنین، معرفی شخصیت امام علی (ع) و سیره علوی به عنوان الگوی مطلوب حکمرانی، تبیین نقش ولایت در استحکام ساختار نظام جمهوری اسلامی به عنوان الگوی پیشرفت در بین سایر نظام‌های سیاسی، نقش حاکمیت  ولایی در وحدت و بیداری جوامع اسلامی و تبیین نسبت غدیر و مهدویت ونقش انتظار در تحقق اهداف غدیر و امام زمان (عج)  به عنوان اقامه کننده عدل علوی، از مهم‌ترین پیام‌ها و کارکردهای  دهه ولایت و امامت است.

حجت‌الاسلام سادات خاطرنشان کرد: برگزاری نشست‌های تبیینی با موضوع ولایت، برپایی مراسمات مردمی جشن و سرور، تبلیغات محیطی، احیای کمک‌های مومنانه و طبخ غذا وتوزیع آن در بین محرومین با تاسی به سیره حضرت علی ( ع)، تکریم سادات و ذریه پیامبر عظیم‌الشان اسلام، آزادی زندانیان جرایم غیرعمد به ویژه زندانیان سید، برپایی ایستگاه های صلوتی، برگزاری برنامه‌های شاد و فاخر فرهنگی، مسابقات خطبه‌خوانی غدیر و.... را از جمله مهم‌ترین برنامه‌های ایام دهه ولایت در استان فرهنگی کردستان برشمرد.

سادات افزود: استان کردستان مهد دلبستگی به خاندان وحی و رسالت است وعشق به اهل بیت (علیهم السلام) و جلوه‌های باشکوه آن مثال‌زدنی و کم نظیر است.

انتهای پیام 2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول