اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی و افزایش گرد و غبار در قم

اداره کل هواشناسی استان قم در خصوص تشدید گرد و غبار طی روزهای پایانی هفته هشدار سطح نارنجی صادر کرد.

صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی و افزایش گرد و غبار در قم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، اداره کل هواشناسی استان هشدار سطح نارنجی صادر کرد. در اطلاعیه هواشناسی استان آمده است: از پیش از ظهر سه‌شنبه ۱۳ تیر تا عصر جمعه ۱۶ تیر ۱۴۰۲ وزش باد نسبتا شدید تا شدید، گردوخاک و کاهش کیفیت هوا با احتمال خیزش گردوخاک، کاهش کیفیت هوا و شعاع دید افقی، احتمال سقوط اشیاء از ارتفاع در سطح استان وجود دارد.

در همین راستا مرکز بهداشت استان نیز در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: باتوجه به اطلاعات اداره کل حفاظت محیط زیست استان، امروز چهارشنبه چهاردهم تیرماه، شاخص کیفیت هوا در شهر قم به علت ذرات معلق آلاینده (Pm۲. ۵) در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد.

این اطلاعیه می‌افزاید: افراد مبتلاء به بیماری‌های قلبی یا ریوی، کودکان و سالمندان و مبتلایان به آسم و زنان باردار باید از فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل خودداری کنند.

توصیه‌هایی که در این مورد است عبارتند از: احتیاط در عبور و مرور جاده ای، پرهیز از تردد‌های غیر ضروری در فضای باز برای سالمندان، کودکان و افراد آسیب پذیر با بیماری‌های تنفسی، عدم توقف و پارک خودرو در اطراف درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه کاره، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت از جمله تابلو‌های تبلیغاتی و پوشش گلخانه ها، پرهیز از سم یا محلول پاشی باغات و مزارع به ویژه در بعد از ظهر‌ها و انجام اقدامات محافظتی از باغات در برابر وزش باد شدید، خودداری از چرای دام و تردد در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، خودداری از فعالیت در ارتفاع، جلوگیری از پرواز با هواگرد‌های سبک و پایش شاخص آلودگی توسط دستگاه‌های ذیربط.

پایان پیام/78038

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول