اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

رزمایش پدافندی و جنگال نیروهای مسلح روسیه و سوریه

نیروهای مسلح روسیه و سوریه با هدف افزایش هماهنگی رزمایش 6 روزه‌ پدافند هوایی و جنگال را در سوریه آغاز کردند.

رزمایش پدافندی و جنگال نیروهای مسلح روسیه و سوریه

به گزارش کروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، ارتش‌های روسیه و سوریه رزمایش ۶ روزه‌ پدافند هوایی و جنگال (جنگ الکترونیک) را با هدف افزایش هماهنگی طرفین در سوریه آغاز کردند.

به گزارش وبگاه «عرب ویکلی» دریاسالار «اولگ گورینوف» رئیس مرکز آشتی روسیه در سوریه  روز چهارشنبه در نشست خبری اظهار داشت که رزمایش‌های مشترک نیروی هوایی و پدافند هوایی  ۲ کشور از در سوریه آغاز شده و ۶ روز ادامه دارد.

ارتش روسیه چندی قبل از انجام آزمایش دوم موفق جنگنده نسل پنجم «سوخو-۵۷» خود در سوریه خبر داد. رئیس ستاد کل نیروهای مسلح روسیه گفت که آزمایش مجدد جنگنده سوخو-۵۷ در سوریه با موفقیت انجام شد. برخی منابع پیشتر اعلام کردند که روسیه با استقرار سوخو-۵۷ در سوریه موفق به رصد جنگنده‌های پنهانکار آمریکا شد.

گورینوف گفت: «در این رزمایش  قرار است مسائل مربوط به امور هوانوردی، پدافند هوایی و جنگال در دفع حملات هوایی دشمن فرضی بررسی شود.»

روسیه متحد کلیدی «بشار اسد» رئیس‌جمهور روسیه است و ارتش روسیه نقش کلیدی درعقب راندن تروریست‌های داعش در ۱۱ سال گذشته داشته است.

گورینوف همچنین افزود که  روسیه حملات دقیقی را به اهداف تروریست‌ها نزدیک شهر «ادلب» در شمال غرب سوریه انجام داده است. این حملات در پاسخ به حمله  پهپالدی اخیر تروریست‌ها در قلمرو سوریه بود.

نیروی هوایی روسیه با همکاری ارتش سوریه، چند روزی است که در حال بمباران مواضع تروریستهای «هیئة تحریر الشام» در استان ادلب واقع در شمال این کشور و حومه «اللاذقیه» است. تحریرالشام، نام ائتلاف تروریستی است که جبهه النصره رکن اصلی تشکیل دهنده آن است(جزئیات بیشتر).

چندی قبل، مقامات آمریکایی گفتند که جنگنده‌های مسلح روسیه با پرواز بر فراز مواضع آمریکا در سوریه و یا پرواز در فاصله چند صد پایی جنگنده‌های آمریکایی، فشار علیه نظامیان این کشور را افزایش داده‌اند.

ژنرال «جفری هاریگیان» فرمانده سابق نیروی هوایی آمریکا در خاورمیانه  نیز گفت که شمار پروازهای اخیر روسیه قابل توجه بوده است.

هاریگیان گفت: «آنها می‌دانند که نیروهای ما کجا هستند. این سئوال بزرگ‌تری را مطرح می‌کند که ماموریت آنها چیست.»

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول