اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

افزایش 29.8 درصدی صدور کارت بازرگانی در چهارمحال و بختیاری

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: ۳۸۶ کارت بازرگانی در استان صادر شده بود که از ابتدای فعالیت هیئت مدیره جدید به ۵۵۰ عدد افزایش یافت و تلاش بر این است تا پایان دوره چهار ساله به یک‌هزار عدد برسد.

افزایش 29.8 درصدی صدور کارت بازرگانی در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، شهرام زارع صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: تلاش کردیم با حذف بروکراسی اداری و تسهیل صدور جواز برای واحدهای تولیدی و صنعتی در راستای رشد تولید و مهار تورم گام‌های موثری برداریم.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: ۳۸۶ کارت بازرگانی در استان صادر شده بود که از ابتدای فعالیت هیئت مدیره جدید به ۵۵۰ عدد افزایش یافت و تلاش بر این است تا پایان دوره چهار ساله به یک‌هزار عدد برسد.

وی با اشاره به وضعیت مطلوب اتاق بازرگانی ایران خاطرنشان کرد: متاسفانه با اینکه اتاق بازرگانی ایران وضعیت خوبی دارد در سنوات گذشته به دلیل برخی ضعف‌ها اتاق بازرگانی استان دچار کسری بودجه شده بود که با پیگیری‌های لازم تا حدود زیادی جبران شده است.

زارع با اشاره به اینکه شرکت‌های تجاری بزرگ در دنیا همواره ۱۰ درصد درآمد خود را به تبلیغات و رسانه اختصاص می‌دهند، تصریح کرد: اتاق بازرگانی همواره در جهت بهبود فضای کسب و کار و آموزش اقدامات لازم را در سطح استان انجام می‌دهد.

وی با اشاره به ضرورت آموزش برای ورود به حوزه صادرات، اظهار داشت: مدرسه تاجرپروری حداکثر تا یک ماه آینده در استان آغاز به کار می‌کند و نوجوانان ۱۲ تا ۱۸ ساله با شرکت در کلاس‌های آموزشی با حداقل‌های تجارت و کسب و کار آشنا می‌شوند.

زارع اضافه کرد: محصولات فولادی، ورق فولاد، گز، خوراک ماهی، ماهیان سردابی، فلفل دلمه و سیمان همواره از محصولات صادراتی در سطح استان هستند همچنین مواردی مانند نخ، موکت، چسب رزین دانش‌بنیان نیز به کشورهای مختلف صادر می‌شوند.

ایجاد خانه صنعت در چهارمحال و بختیاری، قدمی بزرگ در حوزه رشد صنعت

در ادامه امین مالکی گفت: در سنوات گذشته تشکل‌های صمت در چهارمحال و بختیاری فعال نبودند یا به صورت انحصاری در اختیار گروه‌های خاصی بودند اما با روی کار آمدن هیئت مدیره جدید اتاق بازرگانی در اولین گام تشکل‌ها شکل گرفتند و هیئت امنای شرکت‌های صنعتی تغییر کردند.

نایب رئیس اول اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: با ایجاد خانه صنعت در استان، صنعت چهارمحال و بختیاری ساختار واحدی پیدا کرد و در چهار حوزه مطرح به عنوان بازوی اجرایی دولت فعالیت می‌کند.

وی با اشاره به ایجاد هشت کمیسیون تخصصی در اتاق بازرگانی، افزود: کمیسیون‌های ایجاد شده با بررسی مشکلات استان به دنبال طرح و ایده برای حل این مسائل هستند تا شاهد رشد تولید و صنعت در چهارمحال و بختیاری باشیم.

مالکی بیان داشت: یکی از دلایل آمار ضعیف اشتغال در استان این است که شرکت‌های دولتی و خصوصی در استان ما سرمایه‌گذاری نداشته‌اند و زیرساخت‌های لازم و زنجیره‌های ارزش برای شکل‌گیری صنایع کوچک مهیا نشده است.

توسعه اقتصادی، نیازمند توسعه زیرساخت‌هاست

وی با اشاره به اقدامات موثر دولت سیزدهم برای توسعه زیرساخت‌ها، تصریح کرد: توسعه اقتصادی نیازمند زیرساخت است و هرچند با تلاش‌های دولت اقدامات خوبی در حوزه راه، حمل و نقل و آب برای استان صورت گرفته است اما همچنان برخی شهرک‌های صنعتی ما با مشکلاتی از قبیل نبود آب و آبرسانی با تانکر روبرو هستند.

بروکراسی اداری سد راه واحدهای تولیدی است

در ادامه سید سعید فیاضی با بیان اینکه بزرگترین مشکل در صنعت نبود مدیریت هوشمندانه است، گفت: بسیاری از واحدهای تولیدی به دلیل ابلاغیه‌های سخت و سنگین و قوانین دست و پاگیر تعطیل شدند و امروزه کسی که در حوزه تولید و صنعت مشغول به فعالیت است یک جهادگر واقعیست.

نایب رئیس دوم اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه سیاست‌های کلان کشور سدی برای توسعه و پیشرفت صنعت است، اظهار داشت: تلاش بر این است موانع تولید را برطرف کنیم تا تولیدکننده بتواند بدون دغدغه به فعالیت بپردازد.

وی ادامه داد: اتاق بازرگانی در ۲ حیطه فعالیت می‌کند ابتدا کمک به کسب و کارهای موجود در جهت رفع موانع تولید و سپس جذب سرمایه‌گذار که در این راستا جلسات متعددی توسط کمیسیون‌های تخصصی برگزار شده است.

پایان پیام/ ۶۸۰۳۵

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول