اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

موانع ساخت پتروپالایش شادگان برطرف می‌شود

استاندار خوزستان گفت: ساخت نیروگاه حرارتی برای فولاد شادگان و پتروپالایش شادگان که با موانع محیط زیست از لحاظ تالاب مواجه بود مقرر شد محیط زیست و آب و برق نتیجه مطالعات خود را تا ماه آینده مطرح کنند تا بتوانیم این مانع را برطرف کنیم.

موانع ساخت پتروپالایش شادگان برطرف می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، علی‌اکبر حسینی‌محراب استاندار خوزستان امروز در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان که با حضور محمدباقر آقاعلیخانی، دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور و مدیران استانی عضو این ستاد برگزار شد، اظهار کرد: یکی از درخواست‌های همیشگی استان افزایش خوراک برای واحدهای شیمیایی است و خوشبختانه این موضوع از سوی ستاد ملی تسهیل و رفع موانع تولید با رویکرد مثبت مدنظر قرار گرفت و امیدواریم موانع موجود در این خصوص رفع شود.

وی افزود: پیشنهاد دیگر نیز طرح آن در فرابورس بود و اینکه ما بتوانیم شعبه‌ای از بورس کالا در استان خوزستان داشته باشیم که سهمیه خوراک‌های پتروشیمی و فولاد در بورس عرضه شود و در این بستر خریداری شده و واحدهای خوزستان یک امتیاز ویژه در این زمینه داشته باشند.

استاندار خوزستان ادامه داد: دستور کار دیگر این نشست مربوط به ثبت سفارش شرکت‌های منطقه آزاد اروند در سامانه جامع تجارت بود که بازرگانان در این زمینه مشکل داشتند و این مسئله در جلسه مطرح شد و بنا شد این موضوع برطرف شود و اتصال در این سامانه برای این شرکت‌ها برقرار شود.

وی عنوان کرد: همچنین بحث نیروگاه حرارتی برای فولاد شادگان و پتروپالایش شادگان که با موانع محیط زیست از لحاظ تالاب مواجه بود در جلسه مطرح شد و مقرر شد محیط زیست و آب و برق نتیجه مطالعات خود را تا ماه آینده مطرح کنند تا بتوانیم این مانع را برطرف کنیم.

حسینی‌محراب بیان کرد: مشکلات شرکت‌های لوله سازی ماهشهر، روغن کشی نوید خلیج فارس، گروه ملی فولاد و قند و تصفیه شکر اهواز نیز در جلسه امروز مطرح شد که خوشبختانه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید با کمک به این شرکت‌ها موافقت کرد و امیدواریم با همتی که در مدیران هست این موانع برطرف شده و چرخه تولید در این شرکت‌ها با ظرفیت کامل به گردش در بیاید.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول