اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

صندوق بازنشستگان زنجان 22 هزار عضو دارد

مدیر صندوق بازنشستگان استان زنجان آمار اعضای صندوق بازنشستگی استان را ۲۲ هزار نفر اعلام کرد و گفت: آموزش و پرورش، دانشگاه علوم پزشکی و راه‌آهن شمال‌غرب به ترتیب بیشترین آمار بازنشستگان عضو صندوق را دارند.

صندوق بازنشستگان زنجان 22 هزار عضو دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، میرهادی موسوی، مدیر صندوق بازنشستگی استان زنجان با بیان اینکه صندوق‌های بازنشستگی ایران تنها صندوق در دنیا هستند که بر اساس سنوات، بازنشستگی می‌دهند، اظهار کرد: بازنشستگی در سطح دنیا معمولا بر اساس سن است، ضمن اینکه بندهای مربوط به افزایش سن بازنشستگی هم از لایحه حذف شده است.

مدیر صندوق بازنشستگان استان زنجان با بیان اینکه حقوق پرداختی بازنشستگان حداقل حدود ۸ میلیون تومان و حداکثر حدود ۳۰ تا ۳۲ میلیون تومان است، تصریح کرد: حدود ۴۸ تا ۵۰ درصد اعضای صندوق همان حداقل حقوق را دریافت می‌کنند و دریافت کنندگان حداکثر حقوق هم اساتید دانشگاه و قضات هستند.

وی آمار اعضای صندوق بازنشستگی استان را ۲۲ هزار نفر اعلام کرد و گفت: آموزش و پرورش با ۱۲ هزار و ۸۰۲ عضو، دانشگاه علوم پزشکی با ۲ هزار و ۳۹۴ عضو و راه‌آهن شمال‌غرب با ۲ هزار و ۱۰۰ عضو به ترتیب بیشترین آمار بازنشستگان عضو صندوق هستند.

موسوی همسان‌سازی حقوق و مزایای بازنشستگان را هدف مشترک صندوق و نمایندگان مجلس اعلام کرد.

مدیر صندوق بازنشستگان استان زنجان از برنامه‌ریزی برای تقدیر از منتخبین در هفته آینده خبر داد و گفت: منتخبین در ۶ حوزه علوم و آموزش، فرهنگ و هنر، کارآفرینی، فعالیت اجتماعی، فعالیت ورزشی، عام‌المنفعه و ایثار و فداکاری تقدیر خواهند کرد.

وی به ارائه خدمات متنوع به بازنشستگان در عرصه‌های مختلف اشاره و تصریح کرد: در این راستا ۱۵ میلیون تومان وام قرض‌الحسنه برای ۳ هزار و ۷۶۶ نفر پرداخت شد و بر اساس مصوبات کشوری مبلغ این وام در سال جاری به 30 میلیون تومان افزایش یافته است.

موسوی تجلیل از نفرات برتر مسابقات ورزشی را از دیگر برنامه‌ها عنوان و تصریح کرد: منتخبان ضمن تجلیل به مسابقات کشوری اعزام خواهند شد.

مدیر صندوق بازنشستگان استان زنجان ارائه خدمات بیمه تکمیلی و همچنین حمایت از پایان‌نامه‌های فرزندان بازنشستگان را از دیگر خدمات ارائه شده این قشر اعلام کرد.

وی به راه‌اندازی خانه امید اشاره و تصریح کرد: مراجعه کنندگان به این مرکز امکان بهره‌مندی از خدمات قابل ارائه را خواهند داشت.

زنجان 15 کانون بازنشستگی فعال دارد

در ادامه جلسه ابوالحسن ضرغامی، رئیس خانه امید با تشریح خدمات این خانه به مراجعان اظهار کرد: محل انتخاب شده برای خانه امید در پارک رجایی است که مشکل پارک خودرو و دیگر مشکلات را ندارد اما در مورد امکان دسترسی باید همکارهایی از طرف شهرداری انجام شود.

رئیس خانه امید استقرار پزشک و ست‌های ورزشی مانند تنیس روی میز، شطرنج و ... را از جمله خدمات آماده ارائه در این خانه به بازنشستگان مراجعه کننده اعلام کرد و افزود: این خانه امکان سفرهای تفریحی و زیارتی را هم برای مراجعان فراهم کرده است.

وی زمان فعالیت خانه امید را طرف صبح عنوان و تصریح کرد: اگر تعداد مراجعان افزایش یابد می‌توان برای فعال کردن خانه در بعد ازظهرها هم برنامه‌ریزی کرد.

ضرغامی از فعالیت 15 کانون بازنشستگی در دستگاه‌های اجرایی خبر داد و گفت: این کانون‌ها خدماتی را با دریافت حق عضویت به اعضای خود ارائه می‌کنند.

پایان پیام/73004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول