اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

بزرگ‌ترین مؤلفه قدرت هر کشوری جمعیت جوان است

فرمانده سپاه چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه بزرگ‌ترین مؤلفه قدرت هر کشوری نیروی انسانی و جمعیت جوان است، گفت: قرارگاه جوانی جمعیت تحت عنوان قرارگاه سپهبد پاسدار شهید حاج قاسم سلیمانی راه‌اندازی شده که وظیفه آن بسیج‌کنندگی است.

بزرگ‌ترین مؤلفه قدرت هر کشوری جمعیت جوان است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، به نقل از روابط عمومی سپاه قمربنی‌هاشم(ع)، همایش علمی تحت عنوان سقط جنین غیرقانونی، عوارض و پیامدهایی جسمی، روحی، روانی و معنوی مرتبط با آن با حضور نماینده ولی فقیه در استان، فرمانده سپاه حضرت قمربنی‌هاشم(ع)، اساتید، پزشکان و پیراپزشکان، با همت سازمان بسیج جامعه پزشکی چهارمحال و بختیاری در دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد برگزار شد.

سردار علی‌محمد اکبری در این همایش گفت: تأکید رهبر معظم انقلاب در کلان کشور بر مسئله پیری جمعیت نشان‌دهنده اهمیت این موضوع است که بی‌توجهی به آن اثرگذاری امنیتی دارد و باعث تسلط دشمن می‌شود.

فرمانده سپاه چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: امروز باید ضعف و نقص‌ها در زمینه کاهش فرزندآوری از سوی کارشناسان بررسی شود و بر نقاط موفقیت‌آمیز تمرکز داشته باشیم.

وی حل مسئله پیری جمعیت را از خرمشهرهای در پیش دانست و افزود: منظور از خرمشهرهای در پیش، جنگ نظامی نیست، بلکه یکی از سختی‌های پیش روی ما بحث پیری جمعیت است.

اکبری تصریح کرد: به دلایل مختلف در تله کاهش جمعیتی گرفتار شده‌ایم که ناشی از اطلاعات نادرست و هدایت‌شده از سوی دشمن بوده است.

فرمانده سپاه استان ادامه داد: تغییر سبک زندگی و حرکت به سمت سبک زندگی غربی، تجردگرایی، سقط جنین، ناباروری، تک‌فرزندی و ... از مشکلات فراروی جامعه در بحث جوانی جمعیت است.

وی، با اشاره به وعده‌های الهی در قرآن پیرامون تأمین رزق و روزی فرزندان، هدف از بعثت پیامبر اکرم را نجات بشر دانست و گفت: رسول گرامی اسلام از زنده به گور کردن دختران در زمان جاهلیت جلوگیری کرد و به عبارتی شعار «زن، زندگی» را که امروز برخی به اشتباه مدعی آن هستند، ایشان تحقق بخشید.

اکبری پیشگیری از سقط جنین‌های غیرقانونی را اقدامی ارزشمند دانست و با اشاره به برخی دلایل روی آوردن عده‌ای از خانواده‌ها به سمت این کار گفت: طبق احکام شرعی حکم آن قصاص است.

فرمانده سپاه استان اظهار کرد: ضعف بنیه اعتقادی، آسیب‌های اجتماعی، طلاق، تغییر سبک زندگی از ایرانی ـ اسلامی به سوی سبک زندگی غربی مانند سوق دادن مردم به سوی نگهداری حیوانات به جای فرزندآوری، مشکلات ناباروری و ... از عوامل کاهش جمعیت است.

وی با تأکید بر اهمیت حضور کارشناسان و پزشکان در میدان عمل برای مدیریت، هدایت، کنترل و نظارت، رسالت کارشناسان، تریبون‌داران، واعظان و سخنرانان، مداحان و رسانه‌ها و مسئولان در راستای تبیین اهمیت موضوع جمعیت و جوانی جمعیت و فرزندآوری گفت: بزرگ‌ترین مؤلفه قدرت هر کشوری نیروی انسانی و جمعیت جوان است.

اکبری بیان کرد: قرارگاه جوانی جمعیت تحت عنوان قرارگاه سپهبد پاسدار شهید حاج قاسم سلیمانی در سپاه حضرت قمربنی‌هاشم(ع) راه‌اندازی شده که وظیفه آن بسیج‌کنندگی است و حضور کارشناسان، پزشکان و مسئولان در این جلسه نتیجه کارهای این قرارگاه است.

 وی افزود: می‌توانیم همچون بسیاری از عرصه‌های موفقیت‌آمیز دیگر، در بحث موضوع جمعیت و جوانی جمعیت هم با هم‌افزایی ظرفیت‌های موجود، در سطح کشور پیشتاز باشیم.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول