اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

ظرفیت روستاها برای توسعه زیرساخت‌ها شناسایی و هدفمند شوند

معاون عمرانی استانداری لرستان بر شناسایی ظرفیت‌ روستاهای استان تاکید کرد و گفت: باید به تناسب این ظرفیت‌ها، بستر لازم برای توسعه روستاها فراهم شود.

ظرفیت روستاها برای توسعه زیرساخت‌ها شناسایی و هدفمند شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، احمدرضا دالوند صبح تمروز در همایش دهیاران لرستان، اظهار کرد: هر دهیار متولی سیاست‌های دولت در هر زمینه‌ای در سطح روستا است.

وی خاطرنشان کرد: آموزش کاربردی دهیاران موضوع اساسی بوده، چرا که خیلی از دهیاران اشرافیت لازم در خصوص شرح وظایف خود را ندارند.

معاون عمرانی استانداری لرستان مباحث زیرساختی و اقتصاد روستایی را از مهمترین مشکلات حوزه روستایی عنوان و تصریح کرد: خیلی از مشکلات ما همچون حاشیه‌نشینی به دلیل این است که در روستا برنامه‌ای برای روستاییان نداشته و با مهاجرت این افراد، شهرها را با مسائل حاشیه‌نشینی مواجه می‌شوند.

دالوند بیان داشت: هفته گذشته با قرارگاه امام حسن(ع) تفاهم‌نامه خوبی در حوزه محرومیت‌زدایی و روستایی داشتیم که طی سه سال در حوزه زیرساخت‌ها اتفاقات خوبی برای این مناطق رخ دهد.

وی، بر شناسایی ظرفیت روستاییان تاکید و خاطرنشان کرد: باید به تناسب این ظرفیت‌ها، بستر لازم برای توسعه، اقتصاد و اشتغال روستا فراهم شود.

معاون عمرانی استانداری لرستان با بیان اینکه روستاهای استان ظرفیت گردشگری بالایی دارد، گفت: با این وجود تلاش خوبی برای معرفی این ظرفیت‌ها انجام نشده است.

دالوند بر حفاظت و حراست از محیط‌زیست و منابع‌طبیعی توسط دهیاران تاکید کرد و افزود: ساخت‌وسازهای غیرمجاز در روستاها به ویژه روستاهای در حریم شهری به یک چالش تبدیل شده که نیازمند رفع مشکل است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول