اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

برنامه‌های کانون پرورش فکری برای اوقات فراغت کودکان و نوجوانان لرستانی

کارشناس امور فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان لرستان با اشاره به اینکه ما باید به دنبال غنی کردن اوقات فراغت کودکان و نوجوانان باشیم، گفت: در اوقات فراغت باید برنامه‌ها و مهارت‌هایی را که در طول تحصیل و زندگی باعث پیشرفت کودکان و نوجوانان می‌شود، ارائه کرد.

برنامه‌های کانون پرورش فکری برای اوقات فراغت کودکان و نوجوانان لرستانی

کمال گل مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به اینکه اوقات فراغت کودکان و نوجوانان را نباید پر بلکه غنی کرد، افزود: اوقات فراغت نباید صرفا سرگرمی و وقت گذرانی تلقی شود، به همین خاطر برنامه‌های فرهنگی و هنری را در کانون‌های پرورش فکری کودکان و نوجوانان پیش‌بینی کرده‌ایم تا کودکان و نوجوانان به بهترین شکل از اوقات فراغت استفاده کنند.

وی بیان کرد: در اوقات فراغت باید برنامه‌ها و مهارت‌هایی که در طول تحصیل و زندگی باعث پیشرفت کودکان و نوجوانان می‌شود، ارایه کرد.

کارشناس امور فرهنگی، اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان لرستان، گفت: با توجه به استقبال خانواده‌ها و کودکان و نوجوانان در مراکز فرهنگی و هنری، قصه‌گویی، فن بیان، شعر خوانی، نقالی، شاهنامه خوانی و کاردستی را داریم.

گل مرادی افزود: در حوزه هنری نیز کارگاه‌های طراحی، نقاشی، سفالگری، عکاسی، پویا نمایی، خوشنویسی، سرود، هنرهای نمایشی، بومی و سنتی، موسیقی و کاغذ و تا آموزش داده می‌شود.

نوشتن خلاق، شهر داستان نویسی، خوانش متون تخصصی و شاهنامه خوانی نیز از دیگر برنامه‌های کانون‌های پرورش فکری کودک و نوجوان است که وی مطرح کرد.

کارشناس امور فرهنگی با اشاره به اینکه در بخش علمی نیز رباتیک، نجوم، زیست شناسی، بازی‌های فکری، چرتکه و شطرنج را داریم، گفت: گروه‌های سنی و جامعه هدف ما شامل نوباوه از ۴ سال به بالا، نوخوان از ۷ سال به بالا، نونهال ۹ سال به بالا، نو نگاه از ۱۲ سال به بالا و نوجوان از ۱۵ سال به بالا است.

گل مرادی خاطرنشان کرد: در کانون‌های پرورش فکری کودکان و نوجوانان ثبت نام زبان را هم داریم، همچنین برای اینکه همه جامعه هدف دسترسی به کتاب و خرید داشته باشند سامانه دیجی راه اندازی شده است، این سامانه با بیست درصد تخفیف محصولات فرهنگی و کتاب را عرضه می‌کند.

وی با اشاره به اینکه علاوه بر کارگاه تابستان فعالیت‌های عمومی داریم، گفت: امانت کتاب، معرفی وقایع و شخصیت‌ها، معرفی کتاب و بحث آزاد توسط کتابخانه سیار در مناطق کم برخوردار و روستاها نیز جزو برنامه‌های کانون است‌.

کارشناس امور فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان لرستان با اشاره به اینکه بیست مرکز ثابت فرهنگی و هنری در استان وجود دارد، بیان کرد: برای کودکان و نوجوانانی هم که به مراکز ثابت دسترسی ندارند سه کارگاه مجازی پیش‌بینی شده که شامل نقاشی اوریگامی یا کاغذ و تا و حافظ خوانی است.

  پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول