اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

سیکل ترکیبی نیروگاه علی‌آباد کتول در سفر دوم رئیس جمهور کلنگ‌زنی می‌شود

نماینده مردم علی‌آبادکتول در مجلس شورای اسلامی گفت: سیکل ترکیبی نیروگاه‌علی‌آباد کتول با اعتبار ۴۳۰ میلیون یورو در سفردوم رئیس‌جمهور به گلستان کلنگ‌زنی می‌شود.

سیکل ترکیبی نیروگاه علی‌آباد کتول در سفر دوم رئیس جمهور کلنگ‌زنی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از علی‌آبادکتول، رحمت‌الله نوروزی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با پیگیری‌های انجام شده توسط مجمع نمایندگان و استاندار گلستان، سیک ترکیبی نیروگاه علی‌آبادکتول با اعتبار ۴۳۰ میلیون یورو در سفردوم رئیس‌جمهور به استان گلستان کلنگ‌زنی می‌شود.

وی تصریح کرد: توسعه این نیروگاه باعث ارائه خدمات مطلوب در حوزه برق به استان گلستان و استان‌های همجوار خواهد بود.

نماینده مردم علی‌آباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به گره‌گشایی چند پروژه مهم استان گلستان خاطرنشان کرد: راه‌اندازی و بهره‌برداری از ابرپروژه‌هایی مانند پتروشیمی، خلیج‌گرگان، تلکابین، سدنرماب و غیره باعث توسعه و پیشرفت چشمگیر استان، توسعه ظرفیت‌های گردشگری و جذب توریست شده و استان گلستان را ۲۰ سال جلو می‌اندازد.

وی ادامه داد: در دوره نهم مجلس شورای اسلامی از بانک توسعه جده عربستان مبلغ ۹۰ میلیون یورو برای احداث سدقره‌سو زرین‌گل اعتبار مصوب شد که به دلیل تحریم‌های ظالمانه این اعتبارات جذب نشد.

نوروزی گفت: استان گلستان ظرفیت‌های متنوع‌تری نسبت به استان‌های همجوار مازندران و گیلان دارد و می‌توان با وجود شرایط جغرافیایی متفاوت در مرکز، شرق و غرب، چند پروژه تلی‌کابین تعریف و اجرا کرد.

وی درخصوص جزیره آشوراده و اجرای طرح گردشگری آن بیان کرد: ما هم حامی محیط‌زیست و منابع طبیعی هستیم ولی متاسفانه برای اجرای طرح گردشگری جزیره آشوراده دستهایی خارج از استان اجازه این کار را نمی‌دهد.

نماینده مردم علی‌آباد کتول در مجلس شورای اسلامی ابراز کرد: جزیره آشوراده مهمترین و بهترین قطب گردشگری استان گلستان بوده و با اجرای طرح‌های گردشگری با تمام ملاحظات محیط‌زیستی و منابع طبیعی می‌تواند منشاء تحول در استان شود.

وی با بیان اینکه منطقه آزاد اینچه‌برون در آینده محور ترانزیت کالا و صادرات به کشورهای آسیای میانه خواهد بود یادآور شد: با راه‌اندازی این منطقه علاوه بر اشتغال پایدار، شاهد صدرات بیش از ۱۶ محصول استراتژیک استان به کشورهای همسایه خواهیم بود.

نوروزی ابراز کرد: تخصیص اعتبارات به استان گلستان در دولت سیزدهم علیرغم همه محدودیت‌ها و تحریم‌های ظالمانه دشمن افزایش پیدا کرده و ما شاهد روند افزایش بودجه در حوزه‌های مختلف هستیم.

نماینده مردم علی‌آبادکتول در مجلس شورای اسلامی گفت: علاوه بر ۴۷۰ میلیارد تومان اعتبار ملی برای زهکشی اراضی استان، در چند نوبت ازمحل صندوق توسعه ملی به دستور مقام معظم رهبری اعتباراتی جذب شد.

وی ادامه داد:‌ متاسفانه استان گلستان تنها استان کشور بوده که آب شرب آن تک منبعی تامین می‌شود و بهره‌برداری از سدهای «نرماب»، سد «قره‌سو» ، «زرین‌گل» و سد «میرداماد» می‌تواند بخش اعظمی از تامین آب شرب استان را مرتفع کند.

نوروزی با اشاره به شایعات جاده روگذر علی‌آباد به فاضل آباد در فضای مجازی خاطرنشان کرد: این مسیر بتازگی به بهره‌برداری رسیده و در طول مدت احداث تمام کارشناسان و مدیران فنی نظارت کامل داشتند و پیمانکار با این سخنان در فضای مجازی به دنبال مطالبات خود بود.

وی افزود: مبلغ مطالبه این پیمانکار ۴۰ میلیارد تومان بود که ۲۰ میلیارد تومان آن پرداخت واسناد الباقی طلب وی صادر شده و بزودی پرداخت می‌شود.

نماینده مردم علی‌آبادکتول در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: مقدمات اولیه شیرین کردن آب‌ دریا و انتقال آن به استان گلستان فراهم شده و روند کار در حال انجام است.

وی تاکید کرد: نقدینگی باعث تخریب کشور در حوزه‌های مختلف می‌شود و این نقدینگی باید به تولیدات، صنایع تبدیلی، زیرساخت‌های گردشگری و دیگر حوزه‌ها هدایت شود تا تورم در کشور کاهش پیدا کند.

پایان پیام/۸۳۰۲۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول