اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

اردن توقف فوری تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه جِنین را خواستار شد

وزیر خارجه اردن که به ترکیه سفر کرده است، خواستار توقف فوری تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه شهر جِنین در کرانه باختری شد.

اردن توقف فوری تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه جِنین را خواستار شد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «أیمن الصفدی» وزیر خارجه اردن امروز سه‌شنبه حملات رژیم صهیونیستی به شهر جِنین در کرانه باختری را خطرناک خواند و خواستار توقف فوری این تجاوزات شد.

تجاوز گسترده و همه‌جانبه رژیم صهیونیستی به شهر جنین از بامداد روز دوشنبه (۳ جولای) آغاز شده و همچنان ادامه دارد. تجاوزی که علاوه بر ویرانگری بی‌سابقه در جنین و اسارت ۱۲۰ فلسطینی، موجب شهادت ۱۰ نفر و جراحت ۱۰۰ تن دیگر شده که حال ۲۰ نفر از آن‌ها وخیم گزارش شده است.

الصفدی در کنفرانس خبری مشترک با «هاکان فیدان» همتای ترکیه‌ای خود در آنکارا گفت: «اردن و ترکیه درباره محکومیت تجاوزات اسرائیل علیه جِنین و مخالفت با آن اتفاق‌نظر دارند و این یک تشدید حملات در اراضی اشغالی فلسطین است که ما خواهان توقف فوری آن هستیم».

وی خواستار اقدام سریع و موثر جامعه جهانی برای توقف این تجاوزات شد و تأکید کرد که این تجاوزات تنها به تشدید خشونت و تنش‌ در کل منطقه منجر می‌شود.

به نوشته روزنامه «رأی الیوم»، وزیر خارجه اردن همچنین گفت که پایان اشغالگری و توقف این تجاوزات، تنها راه برقراری صلح در منطقه است.

الصفدی با اشاره به اینکه مسئله فلسطین از جمله محورهای گفت‌وگوی او با همتای ترکیه‌ای بوده است، گفت: «اقدامات یکجانبه‌ برای تشدید اشغالگری‌، این حقیقت را که صلح بدون تحقق خواسته‌های کامل فلسطینیان محقق نمی‌شود، تغییر نخواهد داد و هیچ تلاشی نیز این حقیقت را تغییر نخواهد داد که اشغالگری اسرائیل در اراضی فلسطینی، یک اشغالگری غیرقانونی است».

به دنبال تجاوز رژیم صهیونیستی به اردوگاه جنین، بعدازظهر امروز سه‌شنبه یک عملیات استشهادی در تل‌آویو انجام شد. منابع صهیونیستی، بعدازظهر امروز، از وقوع یک عملیات زیرگیری با خودرو در تل‌آویو خبر دادند و اشاره کردند که در این عملیات ۱۰ نفر مجروح شده‌اند که حال ۳ نفر از آن‌ها وخیم است.

وزیر خارجه اردن همچنین اهانت به قرآن کریم در سوئد را اقدامی افراطی خواند که به تشدید نفرت‌پراکنی منجر می‌شود و هرگز نمی‌تواند توجیهی برای آزادی بیان باشد.

وی روابط اردن و ترکیه را مثبت و به نفع منافع مشترک خواند و گفت که این روابط بر کل منطقه تأثیرات مثبت خواهد داشت و اردن برای اجرای اقدامات عملی در جهت تقویت همکاری با ترکیه در زمینه‌های مختلف مصمم است.

پایان پیام/  

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول