اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

مشاور وزیر اقتصاد: کمک هزینه خبازی‌ها به 40 درصد قیمت نان افزایش یافت

مشاور وزیر اقتصاد به اقدامات دولت برای ترمیم هزینه‌های نانوایان و تقویت اقتصاد نانوایی گریزی زد و افزود: برای ترمیم اقتصاد و جبران خلأ درآمدی نانواها کمک هزینه نانوایان از ۳۰ درصد به ۴۰ درصد قیمت نان افزایش یافته است.

مشاور وزیر اقتصاد: کمک هزینه خبازی‌ها به 40 درصد قیمت نان افزایش یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، محمد جلال مشاور وزیر اقتصاد و دارایی در که در کارگروه اصلاح نظام یارانه ای آرد، نان و گندم استان کردستان در سنندج برگزار شد، اظهار کرد: زیرساخت‌های هوشمند‌سازی یارانه آرد و نان در سال گذشته با زحمت همه مدیران استانی با محوریت با بانک سپه انجام شد.

وی خاطرنشان کرد: در فاز اول اجرای طرح هوشمند‌سازی یارانه آرد و نان کارت‌خوان‌های هوشمند در نانوایی‌های سراسر کشور نصب شد.

وی با بیان اینکه در آذرماه سال گذشته اجرای فاز دوم طرح به ‌صورت پایلوت در قزوین و از ۱۷ بهمن‌ماه به تدریج در سراسر کشور کلید خورد، عنوان کرد: در فاز دوم، کمک‌هزینه نانوایان از ۱۵‌درصد به ۳۰‌ درصد افزایش یافت و سهمیه آرد نانوایان که تا پیش از آن میزانی ثابت بود، شناور شد.

وی خاطرنشان کرد: در بازه زمانی کوتاهی همه واحدهای خبازی به دستگاه‌های پوز مجهز شدند و با اجرای طرح هوشمندسازی یارانه آرد و نان برای نخستین بار داده‌های جریان فروش نان در کشور در دسترس قرار گرفت.

جلال با بیان اینکه ایده تخصیص آرد مبتنی بر کارتخوان‌های هوشمند در کشور آغاز شد، عنوان کرد:  این فرایند از اسفندماه به بلوغ رسید و سعی کردیم انتظارات خود را ناگهانی از اجرای این فاز مطالبه نکنیم.

مشاور وزیر اقتصاد افزود: طرح هوشمندسازی یارانه آرد و نان به قدر کافی با الگوی تدریجی و اغماض در حال پیگیری است و سختگیری‌ها رفته رفته افزایش می‌یابد.

وی با اشاره به فعالیت ۷۸ هزار نانوایی در کشور گفت: در راستای پاسخگویی به سوالات و ابهامات نانواها مرکز تماس پاسخگوی ایجاد شد که تاکنون هزار تماس ورودی داشته و بیش از 90 درصد تماس گیرندگان از پاسخ‌های این سامانه اعلام رضایت کرده‌اند.

جلال تصریح کرد: معتقدیم باید از طریق سامانه به سوالات پاسخ داده شود و با رویکرد و اطلاع‌رسانی کاغذی نانوایی‌ها را سردرگم نکنیم.

وی تصریح کرد: اخیرا نماینده بانک و شرکت پشتیبانی کننده کارت‌های هوشمند در فرمانداری‌ها مستقر شده‌اند تا اگر خبازان ابهامی دارند با مراجعه حضوری به این میزهای خدمت‌ پاسخ خود را دریافت کنند.

جلال گفت: در موضوع نان از گذشته تا امروز و در آینده بالاترین مرجع سیاست‌گذاری و نظارت و هماهنگی کارگروه‌های آرد و نان هستند.

وی افزود: کارگروه‌های استانی مرجع تصمیم تخصیص مجوز یارانه‌ای آرد و نرخ آرد و نان هستند.

مشاور وزیر اقتصاد در ادامه به اقدامات دولت برای ترمیم هزینه‌های نانوایان و تقویت اقتصاد نانوایی گریزی زد و افزود: برای ترمیم اقتصاد و جبران خلأ درآمدی نانواها کمک هزینه نانوایان از ۳۰ درصد به ۴۰ درصد افزایش یافته است.

وی گفت: بر اساس این تصمیم ۴۰ درصد قیمت نان فروخته شده و ثبت شده در کارتخوان‌های هوشمند در پایان هر روز به حساب مالکان خبازی‌ها واریز می‌شود.

انتهای پیام/2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول