اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

اتفاقات آلبانی نتیجه جواب‌ دادن مقاومت مظلومانه جمهوری اسلامی است

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اتفاقات در اردوگاه
منافقان گفت: گفت: جمهوری اسلامی مظلومانه مقاومت کرد می‌بینیم که کشورهایی که اراذل مخالف کشور را میزبانی کردند، می‌خواهند به هر شکل آنها را از خود برانند که نتیجه استقامت ماست.

اتفاقات آلبانی نتیجه جواب‌ دادن مقاومت مظلومانه جمهوری اسلامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان سوادکوه، آیت‌الله علی معلّمی عصر امروز در همایش «علامه امینی» در سوادکوه با بیان اینکه نَبوّت، دریافت الهامات الهی و وحی است و رسالت، امر به ابلاغ و بنیانگذاری شریعت، اظهار کرد: حضرت ابراهیم از نبوت به امامت رسید. فرعونیان آنقدر آتش برای سوزاندن تهیه کردند که با مَنجنیق ایشان را به آتش افکندند اما حضرت ابراهیم آتش را به جان خرید تا ایمانش آتش نگیرد.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، افزود: پیامبر گرامی اسلام در خطبه‌ غدیر، حضرت علی(ع) را به‌عنوان نشانه و عَلَم برای بندگی خدا معرفی کردند.

وی با تجلیل از مقام جَدّ علامه امینی که مجتهد برجسته‌ای در تبریز بود، خاطرنشان کرد: لقب امین‌ُالشّریعه برای داوری در بین مردم بود و پدر علامه هم از عالمان بزرگ بود که تحصیلات مقدماتی را در تبریز گذرانده و سپس به نجف اشرف مشرف شد و بازگشت. سپس کمتر از دوسال بعد، مجددا با انگیزه تحقیق و پژوهش به نجف رفت.

معلمی به هدف علامه امینی برای گردآوری غدیر اشاره و اظهار کرد: علامه امینی معتقد بود که در بین اولیای خدا، مظلوم‌تر از حضرت علی نیافتم؛ در حالیکه دوست و دشمن برای مظلومیت امام حسین گریست و خودم در یک مجلس، گریه مسیحی را دیدم ولی برای مظلومیت حضرت علی(ع) کمتر گریسته شد.

وی معلمی با بیان اینکه خدای رحمان، هم سرمایه درونی عقل و هم نقشه راه قرآن را به انسان داد و تبیین‌کننده نقشه راه، رسول خدا و امامان معصوم و فقیه عادل و نائب عام امام معصوم هستند، بیان کرد: انسان آنچه که انجام می‌دهد باید از روی اختیار باشد تا در انجام حق و باطل مستحق ثواب و مجازات شود.

مردم مازندران در مجلس خبرگان با اشاره به اینکه علامه امینی اگر در فقه و اصول ادامه تحصیل می‌داد از مراجع بزرگ تقلید می‌شد اما تصمیم گرفت به تحقیق درباره موضوع غدیر بپردازد، بیان کرد: حقایقی که درباره غدیر وجود داشت، در حال تحریف بود؛ مانند تورات که تحریف شد اما علامه امینی زحمات زیادی برای کتاب الغدیر متقبل شد و به این منظور، کتابخانه‌های مختلفِ داخل و خارج از کشور را بررسی و‌ نسخه‌برداری کرد و ۳۰ سال برای تهیه منابع و‌ مأخذ تلاش کرد.ایشان سخنور توانمندی هم بود.

وی گفت: علامه امینی در دو موضوع تلاش کرد که اثبات اصل غدیر و تبیین آن بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری به خاطره‌ای درباره تبیین امامت امام علی(ع) اشاره کرد و افزود: سال ۱۳۴۷ در مسجد اموی شام که سفر اولم به سوریه بود، یک جوان حنفی سلام داد و اولین سوالش این بود که «فرق بین ما که حنفی هستیم با شما چیست.»؟ بنده گفتم؛ «هر دو مسلمانیم.» وی گفت؛ شما جعفری‌مذهب هستید. گفتم؛ امام جعفر صادق(ع) دین جدید نیاورد بلکه دین حضرت محمد(ص) را تبیین کرد. در آن لحظه برایم عنایت الهی شد و بر زبانم این پاسخ جاری شد که «کسانی که پیامبر را انتخاب کردند، خلیفه را نیز انتخاب کردند.» جوان‌ حنفی گفت؛ «انتخاب پیامبر توسط مردم شرک است.» گفتم؛ «وقتی پیامبر را خدا انتخاب کرد چطور جانشین ایشان را مردم کوچه و خیابان انتخاب کنند؟»

آیت‌الله معلمی، افزود: سهم بزرگ علامه امینی در عزت و اعتلای شیعه قابل ستایش است.

وی با بیان اینکه ‌اگر همه مدیران ما ولایت‌مدار بودند وضعیت کشور ما این‌گونه نبود، گفت: جمهوری اسلامی مظلومانه مقاومت کرد و مقاومت آن نیز جواب داد. کشورهایی که اراذل مخالف کشور را میزبانی کردند، می‌خواهند به هر شکل آنها را از خود برانند که نتیجه استقامت ماست.

در پایان این مراسم از طرح فراخوان اولین همایش «علامه امینی» با حضور نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان، ائمه جمعه زیراب و پل‌سفید، جانشین فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سوادکوه و رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان‌های سوادکوه و سوادکوه‌شمالی، رونمایی شد.

پایان پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول