اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

ثبت 436 مورد حیوان گزیدگی در شهرستان درگز

سرپرست شبکه بهداشت و درمان درگز اظهار کرد:: در یکسال گذشته ۴۳۶ نفر دچار حیوان گزیدگی شدند که همه آنها واکسن هاری دریافت کردند.

ثبت 436 مورد حیوان گزیدگی در شهرستان درگز

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، علیرضا قنبری اظهار کرد: در سال گذشته ۴۳۶ مورد حیوان گزیدگی، ۷۹ مورد تب مالت و ۶ مورد سالک در این شهرستان به ثبت رسیده است.

وی افزود: در شهرستان درگز موارد ابتلا به تب مالت ، حیوان گزیدگی و سالک نسبت به جمعیت دارای تعداد بالایی است که این امر تلاش بیشتر کادر بهداشتی را در زمینه آموزش می طلبد .

علیرضا قنبری با اشاره به فرارسیدن ۱۵ تیرماه روز مبارزه با بیماری های منتقله از حیوان به انسان تصریح کرد: به منظور آگاه سازی شهروندان وجلوگیری از شیوع این بیماری ها ، جلسات آموزشی در برخی از روستاها و سطح شهر برگزار شد . همینطور انتشار مطالب آموزشی مرتبط در فضای مجازی بومی محلی درحال انجام است.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان درگز به عموم مردم توصیه کرد: باتوجه به خطر مرگ بیمار مبتلا به هاری، لازم است افرادی که دچار حیوان گزیدگی می شوند بعد از شست و شوی محل زخم به مدت ۱۵ دقیقه با آب و صابون و ضدعفونی کننده، فورا به مرکز بهداشت شهرستان جهت دریافت واکسن مراجعه نمایند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول