اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

رشت آماده میزبانی جشن بزرگ غدیر +جزئیات

جشن بزرگ مهمانی یک کیلومتری عید غدیر و با مشارکت مواکب گیلان در پیاده‌راه فرهنگی شهدای ذهاب شهر رشت برگزار می‌شود.

رشت آماده میزبانی جشن بزرگ غدیر  +جزئیات

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، عید غدیر یکی از مهم‌ترین اعیاد شیعیان جهان در تاریخ اسلام است که هرساله در نقاط مختلف و به ویژه کشورهای مسلمان برگزار می‌شود که بنا بر ادعای تاریخ‌نگاران، پس از تأسیس آل بویه به عنوان نخستین حکومت شیعی در جهانکه خواستگاه آن دیلمان بود، جشن عید غدیر به صورت رسمی برگزار می‌شد.

گیلانیان بر این باورند که در دهه امامت و روز عید غدیر کار بزرگ و وظیفه انقلابی برای پاسداشت این روز بر روی دوششان است و باید هر کسی که دلش در گرو اعتقاد به اسلام و ایمان به قرآن کریم است، سهیم ولو اندک در برپایی جشن بزرگ غدیر داشته باشد.

هرساله در روز عید غدیر، جوانان مومن گیلان خواهان برگزاری جشنی باشکوه در سطح شهرستان رشت هستن و این درخواست تبدیل به مطالبه‌ای فراگیر شد تا شهرداری رشت با مدیریت جدید خود پای کار آمده و با استفاده از ظرفیت جوانان مؤمن و انقلابی و همچنین مواکب موجود در سطح شهر رشت، خود را آماده برگزاری جشن بزرگ غدیر کند.

از چندی پیش بود که در فضاهای مجازی، مردم و گروه‌های مذهبی در شهر رشت خواهان برگزاری جشنی به بزرگی نام غدیر در این شهر بودند و روز گذشته شهردار رشت از برپایی جشن بزرگ غدیر در این شهر داد.

آنطور که رحیم شوقی شهردار کلان شهر رشت ادعا کرده، تاکنون چنین جشن بزرگی در این شهر برگزار نشده و برای نخستین بار قرار است در شهر رشت در روز عید غدیر از میدان بسیج تا ابتدای پیاده‌راه فرهنگی شهدای ذهاب به مدت ۲ شب و با مشارکت گروه‌های مردمی در شب و شام عید غدیر برپا می‌شود که در آنجا پذیرای شهروندان خواهیم بود.

یکی از تصمیمات اتخاذ شده در خصوص برپایی جشن‌عید غدیر استفاده از ظرفیت مواکب گیلان بود به گونه‌ای که قرار است ۳۰ ایستگاه صلواتی توسط سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی و با مشارکت گروه‌های مردمی تدارک دیده شود.

طبق گفته‌های شوقی، برای برگزاری جشن عید غدیر از تمامی امکانات موجود و گروه‌های فرهنگی بهره برده شده و جدای از این موارد روز گذشته گردهمایی ویژه سادات با حضور یک هزار نوجوان پسر با مشارکت کانون جوانان رضوی ساعت در مجتمع فاطمه الزهرا (س) برگزار شد.

اجرای برنامه‌های عید غدیر تنها منوط به برپایی مهمانی یک کیلومتری نشده و ۱۰ جشن "امی محله"، برگزاری یک محفل انس با قرآن با مشارکت مجموعه‌های مردمی، برپایی حدود ۱۱۰ ایستگاه صلواتی در سطح شهر به نیت امیرالمومنین (ع)، اجرای گروه‌های سرود با همکاری معاونت فرهنگی سپاه قدس گیلان در پیاده راه فرهنگی و میدان‌های اصلی شهر و جشن‌های محله‌ای مردمی در مساجد و مزار شهدا از دیگر برنامه‌های متنوع شهرداری برای دهه ولایت است.

گفتنی است، جشن بزرگ شب عید غدیر ساعت ۲۰ پنج شنبه ۱۵ تیر ماه در پیاده راه فرهنگی شهدای ذهاب (شهرداری شت) برگزار می‌شود.

پایان پیام/۳۳۸۹

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول