اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دانشگاه

چگونه سؤالات کنکور را پاسخ دهیم؟

نوبت دوم آزمون سراسری سال 1402 چهارشنبه و پنج‌شنبه 14 و 15 تیرماه برگزار می‌شود و برای داوطلبان این آزمون مهم است که بدانند چگونه سؤالات کنکور را پاسخ دهند.

چگونه سؤالات کنکور را پاسخ دهیم؟

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ برای گروه‌های آزمایشی علوم انسانی، علوم ریاضی و فنی صبح ۱۴ تیر، گروه هنر بعدازظهر ۱۴ تیر، گروه علوم تجربی صبح ۱۵ تیر و گروه زبان در بعداز ظهر ۱۵ تیر برگزار می‌شود.

در جلسه آزمون به هریک از داوطلبان گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی، علوم انسانی، هنر و زبانهای خارجی به همراه هر دفترچه آزمون، یک پاسخنامه داده می شود، که داوطلبان باید نسبت به پاسخگویی سوالات دفترچه آزمون در پاسخنامه مربوط اقدام کنند.

* چگونه سؤالات کنکور را پاسخ دهیم؟

در مستطیل بالای پاسخنامه شماره داوطلب، نام خانوادگی و نام و گروه آزمایشی درج شده است. در مستطیل بالای پاسخنامه مطلقاً نباید چیزی نوشت یا علامتی گذاشت و به غیر از محل های مشخص شده در روی پاسخنامه از نوشتن و یا علامتگذاری در سایر محلها خودداری شود در غیر اینصورت فرد به عنوان متخلف شناخته شده و پاسخنامه وی تصحیح نخواهد شد.

داوطلب به محض دریافت پاسخنامه باید شماره آن را با شماره صندلی و شماره کارت ورودی خود و نیز کدهای مندرج در پاسخنامه را با کدهای مندرج در دفترچه های آزمون اختصاصی تحویل شده مقایسه کند تا مطمئن شود بین آنها هیچ اختلافی نیست و در صورت مشاهده تفاوت، موضوع را به نزدیکترین مراقب جلسه اطلاع داده و موضوع را پیگیری تا اختلاف برطرف شود و سپس مندرجات ذیل پاسخنامه را تکمیل و امضاء کند.

داوطلب باید محل مخصوص جوابی را که در پاسخنامه برای هر سوال در نظر میگیرد به وسیله مداد سیاه نرم پررنگ (نه خودکار و نه مداد کپی و...) تکمیل کند. به دلیل اینکه پاسخنامه به وسیله ماشین علامتخوان تصحیح می شود، لذا از کثیف کردن، تاکردن و یا گذاشتن هرگونه علامت و اثری بر روی آن خودداری شود.

جوابها باید فقط در پاسخنامه با تکمیل محل مخصوص آنها و به وسیله مداد سیاه نرم پررنگ مشخص شود. محل پاسخها باید پر رنگ و یکنواخت تکمیل شود. پاسخ هایی به هر نحو دیگری پر شود، قابل تصحیح و نمره گذاری با ماشین نیست و به همین علت به هیچ وجه به حساب نمی آید.

در تست های چهار گزینه ای برای هر پاسخ صحیح ۳ نمره مثبت و برای هر پاسخ غلط، به منظور خنثی کردن پاسخ های حدسی یا تصادفی یک نمره منفی منظور خواهد شد، بنابراین به داوطلبان توصیه می شود اگر پاسخ سوالی را نمی دانند به آن سوال جواب ندهند؛ زیرا به سوال های بدون جواب نمره منفی یا مثبت تعلق نمی گیرد و اگر به سوالی بیش از یک پاسخ داده شود همه پاسخهای آن سوال، غلط محسوب خواهد شد و به آن سوال نمره منفی تعلق خواهد گرفت.

با توجه به اینکه برچسب صندلی حاوی اطلاعات آزمونی داوطلب است، لازم است پس از پایان جلسه آزمون داوطلب برچسب صندلی خود را برداشته و تا اعلام نتایج نهایی آزمون نزد خود نگاه دارد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول