اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

محکومیت حبس برای عاملان آتش زدن نباتات در مزارع کشاورزی

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان خرم‌آباد گفت: بر اساس قانون در صورتی که بر اثر بی مبالاتی شخصی حریق در جنگل ایجاد شود، مرتکب به حبس تأدیبی از دو ماه تا یک سال محکوم می‌شود.

محکومیت حبس برای عاملان آتش زدن نباتات در مزارع کشاورزی

سید علی حسینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به اینکه بر اساس ماده ۴۵ قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع آتش زدن نباتات در زمین‌های کشاورزی و باغات داخل یا مجاور جنگل ممنوع است، تاکید کرد: در صورتی که بر اثر بی مبالاتی شخصی حریق در جنگل ایجاد شود، مرتکب به حبس تأدیبی از دو ماه تا یک سال محکوم می‌شود.

وی بیان کرد: همچنین طبق ماده ۲۰ قانون هوای پاک، سوزاندن بقایای گیاهی اراضی زراعی پس از برداشت محصول ممنوع است و متخلف به جزای نقدی درجه شش موضوع ماده ۱۹ قانون مجازات اسلامی محکوم می‌شود.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان خرم‌آباد خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه چالش اصلی ما در حوزه حفاظت از منابع طبیعی عدم اطلاع رسانی و آگاهی به مردم است، ظرف شش ماه گذشته اولویت خود را روی فرهنگ سازی متمرکز کرده‌ایم.

حسینی گفت: ظرف شش ماه گذشته بیش از ۶۰۰ متر مربع دیوار نویسی و صخره نویسی در راستای حفاظت از منابع طبیعی و فرهنگ سازی انجام داده‌ایم.

وی بیان کرد: همچنین پنجاه ساعت کلاس آموزشی در دهستان‌های استان به منظور آشنایی جوامع محلی با قوانین منابع طبیعی و حفاظت از منابع طبیعی برگزار کرده‌ایم.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان خرم‌آباد، عنوان کرد: پای کار آوردن عشایر و دامداران برای حفاظت از منابع طبیعی نیز از دیگر اقداماتی است که انجام داده‌ایم، در واقع ما کار حفاظت از منابع طبیعی را در نقاط مختلف به خود عشایر و دامداران سپرده‌ایم.

حسینی گفت: فرهنگ سازی به حدی مهم و تاثیر گذار است که پس از برگزاری کلاس‌های آموزشی شاهد ازبین بردن علف‌های هرز به منظور کاهش آتش سوزی توسط جوامع محلی بودیم.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول