اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  انتظامی و حوادث

تشکیل 100 کارگروه ویژه «کنکور» و دستگیری مجرمان در 3 استان

پلیس در اطلاعیه‌ای از تشکیل 100 کارگروه ویژه عملیاتی در خصوص جرایم مرتبط با کنکور در حوزه فضای مجازی و دستگیری مجرمان در اصفهان، تهران بزرگ و خراسان رضوی و انسداد تارنماهای مجرمانه خبر داد.

تشکیل 100 کارگروه ویژه «کنکور» و دستگیری مجرمان در 3 استان

به گزارش خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس، مرکز اطلاع رسانی و ارتباطات فراجا در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: پلیس با تشکیل 100 کارگروه ویژه عملیاتی در خصوص جرائم مرتبط با کنکور در حوزه فضای مجازی تعدادی مجرم را در استان‌های اصفهان، تهران بزرگ و خراسان رضوی شناسایی و دستگیر، تارنماهای مجرمانه را مسدود کرده و تعدادی از متخلفان را به مراجع قضائی معرفی کرده است.

یکی از ترفندهای این مجرمان سایبری تبلیغات فروش سؤالات کنکور بوده و عمدتاً شبکه‌های اجتماعی، پیام رسان‌های غیربومی و خارجی بستر تبلیغات آنها بوده که این تبلیغات بسیار فریبنده و حساب شده است.

بعضاً از نام و اعتبار افراد و سازمان‌های دخیل سوء استفاده و با جعل عنوان حقیقی و حقوقی آنها و با شناسایی مشخصات افراد متقاضی، هزینه‌ای را از آنها اخذ و سپس شخص را (بلاک کرده) کنار گذاشته یا نمونه سؤالات چند سال گذشته را چند میلیونی و چند ده میلیونی به فروش می‌رسانند.

سایر اقدامات پلیس در حوزه پیشگیری وضعی و پیشگیری اجتماعی در جهت جلوگیری از وقوع تخلف و جرم در حوزه برگزاری کنکور و دیگر اقدامات تأمینی مانند تسهیلات شدآمدی تا بعد از برگزاری آزمون نیز تداوم خواهد داشت.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول