اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

حنیفی: قرآن سوزی توهین به همه پیامبران و ادیان است

پیشکسوت قرآنی مقابل درب سفارت سوئد اعلام کرد: قرآن سوزی توهین به همه پیامبران، مصلحان، مقدسات و کتب آسمانی است. اگر تعالیم فرهنگیِ برآمده از اندیشه‌های قرآنی وجود نداشت، جامعه بشری در باتلاق نادانی، بی‌عدالتی و ستمکاری فرو می‌رفت.

حنیفی: قرآن سوزی توهین به همه پیامبران و ادیان است

به گزارش خبرنگار حوزه فرهنگ عمومی خبرگزاری فارس، تجمع بزرگ جامعه قرآنی و عموم عاشقان قرآن، در پی اهانت اخیر به ساحت مقدس قرآن کریم در پایتخت کشور سوئد، مقابل سفارت این کشور برگزار شد.

در این مراسم فاطمه شیرازی حافظ کل قرآن، سید مهدی سیف و علی‌اکبر حنیفی از اساتید و پیشکسوتان قرآنی به ترتیب به زبان‌های انگلیسی، عربی و فارسی در محکومیت عمل قرآن سوزی در کشور سوئد سخنرانی کرده و همچنین سه قاری مطرح و بین‌المللی حمیدرضا احمدی‌وفا، حسین فردی و محمدحسین موحدی، با تلاوت آیاتی از قرآن تجمع را متبرک کردند.

حنیفی در این تجمع توهین به قرآن را توهین به همه خوبی‌ها، زیبایی‌ها، دانایی‌ها، روشنایی‌ها و فضائل انسانی دانست و گفت: قرآن سوزی توهین به همه پیامبران، مصلحان، مقدسات و کتب آسمانی است. اگر تعالیم فرهنگیِ برآمده از اندیشه‌های قرآنی وجود نداشت، جامعه بشری قرن‌ها پیش در باتلاق نادانی، بی‌عدالتی و ستمکاری فرو رفته و به انحطاط گراییده بود. قرآن‌ستیزان بی‌خبران و شب پرستانی هستند که به خیال خود با جسارت می‌توانند نور کتاب قرآن را با این دلقک‌بازی‌های احمقانه خاموش کنند.

این استاد قرآن بیان کرد: ساده‌انگاری است اگر تصور شود عنصری خبیث و کثیف و دولتی حقیر، ذلیل و منفور مسبب این همه ماجرا هستند. بلکه آموزه‌های مستکبران، صهیونیست‌ها و سلطه‌طلبان جهان که چندین دهه تلاش کردند جامعه جهانی را به بردگی کشیده، دنیا را چپاول کنند و امروز در برابر فروغ فزاینده قرآن و امواج بلند معارف حیات‌بخش آن، هستی باطل بنیان خود را در حال فرو ریختن احساس کرده‌اند، پشت این شرارت‌ها دیده می‌شود.

او تأکید کرد: اگر تمام سرمایه معنوی بشری روی هم قرار بگیرد، حتی با سوره‌ای از سوره‌های قرآن برابری نمی‌کند. راز این همه دشمنی سرسختانه اتباع‌الشیطان با قرآن همین است. ستمکاران جهان به خوبی دریافته‌اند که تعالیم قرآن مجید همه سرمایه‌گذاری‌های شوم آنان را خواهد سوزاند و آن‌ها را به چنین واکنش‌های کودکانه و رذیلانه‌ای وا می‌دارد.

حنیفی گفت: برای جریانات سلطه، زر و زور جهانی چه کیفری بدتر از اینکه خداوند دشمنان قرآن را به تهی‌مغزی و فرومایگی مجازات کرد تا با چنین خیمه‌شب‌بازی‌های کثیف و تکراری، خشم نه تنها ۲ میلیارد مسلمان در جهان، بلکه خشم همه آزادی‌خواهان و انسان‌های باشرف را در سراسر جهان بر علیه خود برانگیخته و جوانان را در همه جای جهان، که بر خلاف میل به استکبار، در جست و جوی حقیقت، تعالی و معنویت هستند، متوجه کتابی کرد که هدایت و شفاعت برای مردم و مسلمین است.

این پیشکسوت قرآنی اعلام کرد: اینکه دشمن سراغ قرآن رفته، افشاگر نیت شوم او برای ریشه‌کنی تمدن اسلامی است و باید برنامه وسیع و پیچیده آن‌ها را شناسایی کرده و با آن به مقابله برخاست. همگان فهمیده‌اند که تنها اسلام عزیز و قرآن مجید است که مانند کوهی استوار مانع گسترش فرهنگ شیطانی شده است. پس مسلمانان باید یکپارچه به میدان آیند و با ضربات کوبنده کاخ استکبار رژیم صهیونیستی را فرو ریزند.

حنیفی در پایان تصریح کرد: جامعه قرآنی کشور با چنین درکی از شرایط، مصمم در میدان است و با دو چندان کردن فعالیت‌های خود بینی دشمن را به خاک می‌مالد. این جامعه قرآنی از همه مردم عزیز و مسلمانان در سراسر جهان می‌خواهد که بیش از پیش به قرائت، تلاوت، تدبر، فهم و ترویج قرآن اهتمام ورزیده و آموزه‌های مترقی و متعالی قرآن کریم را با روش‌های هنری و ابزارهای نوین به گوش جهانیان برسانند و عملاً به همه بدخواهان بفهمانند که هر اهانتی به کتاب محبوب و مقدس مسلمانان اثر عکس خواهد داشت.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول