اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  سایر حوزه ها

پسندیده: هدف ما ترویج ورزش های سنتی و بازی های بومی محلی ایرانی در کشورهای خارجی است

سرپرست فدراسیون ورزش روستایی، عشایری و بازی های بومی محلی گفت: اعزام مربیان به کشورهای دارای وجوهات فرهنگی مشترک در ترویج ورزش های سنتی و بازی های بومی محلی ایرانی بسیار موثر خواهد بود.

پسندیده: هدف ما ترویج ورزش های سنتی و بازی های بومی محلی ایرانی در کشورهای خارجی است

به گزارش خبرگزاری فارس، علیرضا پسندیده سرپرست فدراسیون ورزش روستایی، عشایری و بازی های بومی محلی درباره دیدار با وزیر امور خارجه اظهار داشت: حمایت از اعزام ورزشکاران رشته های مختلف ورزش های سنتی و بومی و محلی ایران به دیگر کشورها جهت حضور در رویدادهای بین المللی می تواند نقش بسزایی در تعاملات فرهنگی میان کشورها داشته باشد. 

مدیرکل دفتر توسعه ورزش روستایی وزارت ورزش و جوانان افزود: دیدار روسای فدراسیون های ورزشی با وزیر ورزش و جوانان و وزیر امور خارجه، گام مهمی در حمایت از اعزام ورزشکاران رشته های مختلف ورزش های سنتی و بومی و محلی ایران به دیگر کشورها خواهد داشت.

وی خاطر نشان کرد: در حاشیه این نشست، پیشنهاد اعزام مربیان ورزش های سنتی و بازی های بومی و محلی کشورمان به کشورهای دارای وجوهات فرهنگی مشترک و علاقه مند به فعالیت در این رشته ها و نیز دعوت از مربیان بین المللی برای آموزش در رشته های مرتبط را مطرح کردیم.

سرپرست فدراسیون ورزش روستایی و عشایری و بازی های بومی محلی افزود:  ترویج ورزش های سنتی و بازی های بومی محلی اصیل ایرانی در کشورهای دارای تشابهات فرهنگی و ورزشی، تبادل علمی و آموزشی در رشته های تحت نظارت فدراسیون با رویکرد دیپلماسی ورزشی با دیگر کشورها و ارائه برنامه برگزاری رویدادهای بین المللی و چندجانبه ورزشی با حضور دیگر کشورها از جمله مباحث مطرح شده در گفت‌وگو با وزیر امور خارجه بود.

بیش از ۲۰۰۰ ورزش سنتی و بازی بومی محلی در ایران شناسایی و گردآوری شده است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول