اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  تشکل های دانشگاهی

کانون قرآنی دانشگاه امیرکبیر: نهادهای بین‌المللی جلو هتک حرمت مقدسات را بگیرند

کانون قرآنی دانشگاه امیر کبیرتاکید کرد ما دانشجویان دانشگاه امیرکبیر، هم‌صدا با سایر مسلمانان جهان، هتک حرمت نسبت به ساحت مقدس قرآن کریم را شدیدا محکوم کرده و از نهادهای بین‌المللی مقابله با این عمل زشت و قبیح را خواستاریم.

کانون قرآنی دانشگاه امیرکبیر: نهادهای بین‌المللی جلو هتک حرمت مقدسات را بگیرند

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، کانون قرآن و عترت دانشگاه صنعتی امیر کبیر با صدور بیانیه‌ای در محکومیت هتک حرمت به قرآن، تاکید کرد: ما دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر، هم‌صدا با سایر مسلمانان جهان، هتک حرمت نسبت به ساحت مقدس قرآن کریم را شدیدا محکوم کرده و از نهادهای بین‌المللی مقابله با این عمل زشت و قبیح را خواستاریم. 

متن کامل بیانیه به شرح ذیل است:

همواره در طول زندگی بشر بر روی این کره‌ خاکی، رویارویی حق و باطل وجود داشته‌ است. رویکرد اهل باطل در این تقابل، پوشاندن حق بوده است، اما غافل از اینکه خورشید درخشان حق را نمی‌توان خاموش کرد، همانگونه که قرآن کریم می‌فرماید: «یُرِیدُونَ لِیُطفِئُوا نُورَ اللهِ بِأَفوَاهِهِم» می‌خواهند نور خدا را با دهانشان - مثل فوت کردن - خاموش کنند.

شاید بتوانند جلوی رسیدن نور خورشید به مردمان را بگیرند، اما بدانند خورشید همیشه پشت ابر باقی نمی‌ماند «وَ اللهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَ لَو کَرِهَ الکَافِرُونَ» و خداوند نورش را کامل می‌کند هر چند که کافران خوش نداشته باشند. 

همان گونه که قرآن عزیز به عنوان کتاب هدایت و کتاب زندگی می‌فرمایند، باید از سرگذشت اقوام و ملت‌های پیشین تاریخ در کتمان حق، درس عبرت گرفت، ما دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر، هم‌صدا با سایر مسلمانان جهان، هتک حرمت نسبت به ساحت مقدس قرآن کریم را شدیدا محکوم کرده و از نهادهای بین‌المللی مقابله با این عمل زشت و قبیح را خواستاریم. 

آیا آزادی بیان، اهانت به مقدسات دیگران است؟ این خلاف مفهوم آزادی است. «إِنَّهُ لَقُرآنُُ کَرِیمُ» قرآن، کتابی پر ارزش است که «تَنزِیلُُ مِن رَبِّ العَالَمِینَ» از سوی پروردگار جهانیان نازل شده‌ است. «أَفَبِهَذَا الحَدِیثِ أَنتُم مُدهِنُونَ» آیا این قرآن را سست و کوچک می‌شمرید؟ «وَ تَجعَلُونَ رِزقَکُم أَنَّکُم تُکَذِّبُونَ» و به ‌جای شکر روزی‌هایی که به شما داده ‌شده، آن را تکذیب می‌کنید؟

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول