اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

چاپ سالانه 60 عنوان کتاب در خراسان جنوبی با موضوع دفاع مقدس

مدیرکل حفط آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان جنوبی گفت: هر سال در استان 60 عنوان کتاب با موضوع دفاع مقدس چاپ می شود.

چاپ سالانه 60 عنوان کتاب در خراسان جنوبی با موضوع دفاع مقدس

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، سرهنگ پاسدار غلامرضا فلاحی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان جنوبی امروز در جمع خبرنگاران اظهارداشت: بیش از ۳۰۰ عنوان کتاب دفاع مقدس در خراسان جنوبی به چاپ رسیده است.

وی به اهمیت کتاب های دفاع مقدس در انتقال فرهنگ جنگ تحمیلی و آرمان‌های امام(ره) و شهدا اشاره کرد و گفت: یکی از راهکار‌های اساسی انتقال فرهنگ شهدا و ایثارگری رزمندگان اسلام در دوران هشت سال دفاع مقدس انتشار کتاب است.

وی به چاپ سالانه ۶۰ عنوان کتاب در استان اشاره کرد و افزود: سال ۱۳۹۹ با وجود شیوع بیماری کرونا و  نداشتن ارتباط‌ ۲۹ عنوان کتاب، سال ۱۴۰۰ نیز ۵۸ عنوان کتاب و سال گذشته نیز ۶۸ عنوان کتاب در استان تولید و به چاپ رسید.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان جنوبی با اشاره به این که کتاب‌های منتشرشده در بخش‌های مختلف نگارش کتاب و متون ادبی شامل کتاب‌های کودک، نوجوان و بزرگسال، داستان، خاطره، تاریخ شفاهی و شعر است گفت: درصورتی که محتوای مورد نظر از سوی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کشور تأیید شود،  این بنیاد از مؤلف به‌ویژه در زمان چاپ کتاب حمایت می کند.

سرهنگ پاسدار فلاحی از عدم حمایت‌های دولتی در زمینه نگارش و چاپ کتاب‌ها در حوزه دفاع مقدس با وجود پیگیری‌های فراوان گلایه کرد و ادامه داد: هزینه تولید هر کتاب بین ۳.۵ تا ۱۰ میلیون تومان است که نیاز به حمایت‌های دولتی و تخصیص اعتبار داریم. 

وی اضافه کرد: تولید کتاب‌های صوتی یکی دیگر از کار‌های انجام شده در مدیریت ادبیات و تاریخ اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی است که بعد از تألیف کتاب‌های مورد نظر و تأیید محتوای تولید شده توسط بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کشور، بارگذاری کتاب‌ها در فضای مجازی برای استفاده مخاطبان انجام می‌شود.

پایان پیام/۶۹۰۷۵

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول