اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

سفیر جدید قزاقستان در روسیه منصوب شد

با حکم رئیس جمهور قزاقستان، «دائورن آبائف» به عنوان سفیر جدید این کشور در فدراسیون روسیه منصوب شد.

سفیر جدید قزاقستان در روسیه منصوب شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در آستانه، «دائورن آبائف» به عنوان سفیر قزاقستان در روسیه منصوب شد که پیش از این، از مارس ۲۰۲۳ به عنوان معاون دبیرکل کشورهای مستقل المنافع فعالیت می‌کرد.

از ۲۹ ژانویه ۲۰۲۰ تاکنون «یرمک کوشربایف» سفیر قزاقستان در مسکو بود که اکنون با حکم ریاست جمهوری به سمت شهردار در منطقه قزاقستان شرقی منصوب شد.

آبائف ۱۸ آوریل ۱۹۷۹ در منطقه آلماتی متولد شد. سال ۲۰۰۱ از دانشگاه ملی فارابی در رشته حقوق بین الملل، در سال ۲۰۰۶ از دانشگاه لیدن و در سال ۲۰۱۴ از موسسه علوم انسانی اوراسیا قزاقستان فارغ التحصیل شد.

وی کار خود را از سال ۲۰۰۱ به عنوان دستیار وزارت امور خارجه جمهوری قزاقستان آغاز کرد و تا آگوست ۲۰۰۳ به عنوان وابسته و دبیر سوم وزارت امور خارجه جمهوری قزاقستان مشغول به کار بود. پس از آن در سمت‌های منشی سوم سفارت قزاقستان در آذربایجان، دبیر دوم، کاردار جمهوری قزاقستان در هلند، رئیس بخش خدمات مطبوعاتی وزارت امور خارجه جمهوری قزاقستان، کارشناس و مشاور پروتکل رئیس جمهور قزاقستان، معاون مطبوعاتی رئیس جمهور قزاقستان و بازرس دولتی اداره ریاست جمهوری قزاقستان فعالیت کرده است.

پایان پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول