اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

لهستان 500 مرزبان دیگر در مرز با بلاروس مستقر می کند

لهستان با ادعای ناامنی در مرز خود با بلاروس، ده‌ها مرزبان دیگر را در مرز با این کشور مستقر می‌کند.

لهستان 500 مرزبان دیگر در مرز با بلاروس مستقر می کند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، لهستان در اقدامی تنش‌زا اعلام کرده که  در مرزهای خود با بلاروس مرزبان‌های بیشتری مستقر می‌کند.

به گزارش خبرگزاری «رویترز» «ماریوش کامینسکی» وزیر کشور لهستان روز یکشنبه گفت ۵۰۰ پلیس را به مرز با بلاروس اعزام خواهد کرد.

گارد مرزی لهستان روز یکشنبه مدعی شد که ۱۸۷ نفر روز شنبه تلاش کردند به طور غیرقانونی از بلاروس وارد لهستان شوند.

کامینسکی گفت: «با توجه به وضعیت متشنج، تصمیم گرفتم با ۵۰۰ پلیس لهستانی از یگان‌های پیشگیری و مبارزه با تروریسم، مرز لهستان با بلاروس را تقویت کنم.»

این نیروها به ۵۰۰۰ مرزبان و ۲۰۰۰ نظامی دیگر که از امنیت مرز محافظت می‌کنند، می‌پیودند. دولت بلاروس تاکنون در زمینه اقدام تازه لهستان واکنشی نشان نداده است.

لهستان ۱۸۶ کیلومتر مرز زمینی با بلاروس دارد که اخیرا این مکان را با  سازه فلزی مستحکم کرد. نخست وزیر لهستان  در روزهای گذشته اعلام کرد که در پی انتقال رئیس گروه مسلح واگنر به بلاروس، حضور نظامی این کشور در مرز با بلاروس تقویت می‌شود.

بلاروس برای نمایش قدرت تاکنون چند رزمایش نزدیک مرز با لهستان برگزار کرده است. در یکی از این رزمایش‌ها ۷۵۰۰ نظامی، ۲۶۰ خودروی زرهی و ۳۰ هواپیما و بالگرد شرکت کردند(جزئیات بیشتر).

لهستان همزمان با جنگ روسیه با اوکراین مواضع تندی علیه کرملین و البته بلاروس اتخاذ کرده به طوریکه از 11 خرداد تردد تمامی کامیون‌ها و خودروهای حمل بار روسی و بلاروسی از مرزهای این کشور متوقف د شد.

لهستان از زمان آغاز عملیات نظامی ویژه ارتش روسیه در فوریه سال گذشته میلادی در اوکراین، ضمن آنکه در عمده کمک‌های تسلیحاتی از اوکراین همچون ارسال تانک و جنگنده مشارکت کرده، سیاست افزایش بودجه نظامی خود را نیز در پیش گرفته است.

پایان پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول