اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

اخبار پلیس مازندران| از بازگشت کودک گمشده به آغوش خانواده تا دستگیری اعضای باند رسیدساز جعلی

فرمانده انتظامی سوادکوه، از پیدا شدن دختر بچه سه ساله در شهر زیراب با تلاش ماموران خبر داد.

اخبار پلیس مازندران| از بازگشت کودک گمشده به آغوش خانواده تا دستگیری اعضای باند رسیدساز جعلی

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، عبدالله اکبری فرمانده انتظامی شهرستان سوادکوه، از پیدا شدن دختر بچه سه ساله در شهر زیراب با تلاش ماموران خبر داد و اظهار کرد: کارکنان انتظامی کلانتری ۱۳ زیراب حین گشت‌زنی در حوزه استحفاظی دختر بچه‌ای سه ساله در اطراف خیابان ۲۰ متری زیراب در حال گریه کردن مشاهده و بلافاصله اقدامات پلیسی برای پیدا کردن خانواده وی، در دستور کار ماموران قرار گرفت.

فرمانده انتظامی سوادکوه گفت: در تحقیقات میدانی سرانجام پس از یک ساعت تلاش، کودک خردسال پیدا شده صحیح و سالم تحویل خانواده‌اش شده است.

اکبری با اشاره به تقدیر خانواده این کودک از پلیس کلانتری زیراب، به والدین توصیه کرد، هنگامی که با کودکان خود در محیط خارج از منزل و اماکن دیگر به سر می‌برند هرگز از آنها غفلت نکنند و همچنین در صورت بروز چنین حوادثی، حتما از پلیس کمک بخواهند.

* دستگیری اعضای باند رسیدساز جعلی

علی‌اکبر درویشی فرمانده انتظامی شهرستان نوشهر، از شناسایی و دستگیری دو نفر از اعضای باند رسیدساز جعلی که اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌کردند، خبر داد و افزود: در پی مراجعه  شهروندی به پلیس آگاهی و مدعی بودند که مورد کلاهبرداری اینترنتی از طریق رسیدساز جعلی قرار گرفتند، لذا رسیدگی به این موضوع در دستور کار پلیس فتا قرارگرفت.

فرمانده انتظامی نوشهر بیان کرد: ماموران پلیس آگاهی با همکاری کارشناسان پلیس فتای شهرستان در بررسی‌های اولیه مطلع شدند که متهمان پس از مراجعه به فروشگاه‌ها، درخواست مواد غذایی، کیف و کفش، فرش، لوازم خانگی و ... می‌کنند و با ارائه یک رسید بانکی جعلی در موبایل‌شان، ادعا می‌کردند که پول به حساب فروشندگان واریز شده است ولی پس از گذشت چند ساعت شکات متوجه می‌شدند که پولی به حساب‌شان واریز نشده است.

فرمانده انتظامی شهرستان نوشهر ادامه داد: ماموران پلیس آگاهی پلیس با اقدامات فنی و شگرد‌های خاص پلیسی موفق شدند در این خصوص دو کلاهبردار که اعضای یک باند بودند را شناسایی و در یک عملیات ضربتی آنان را در مخفیگاه‌شان دستگیر کنند.

درویشی با بیان اینکه متهمان در بازجویی اولیه تاکنون به ۸۰۰ میلیون ریال کلاهبرداری از ۸ نفر شهروند در نوشهر و شهر‌های اطراف و ۳ فقره سرقت به عنف از رانندگان آژانس تلفنی اقرار کردند، گفت: اعضای این باند پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شدند.

وی از شهروندان خواست سامانه پیامکی حساب‌های بانکی خود را همواره فعال کنند تا با دریافت پیامک از طرف بانک مربوطه از انجام عملیات بانکی مورد نظر اطمینان حاصل کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان نوشهر از مردم خواست تا هشدار‌های پلیس را جدی گرفته و در صورت مواجهه با موارد مشکوک موضوع را سریعاً از طریق وب‌سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir (بخش ارتباطات مردمی) و یا با شماره ۰۹۶۳۸۰ در ارتباط باشند.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول