اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

۹ جهش عمرانی با اعتبار ۱۷ هزار میلیاردی طی ۶ ماه در کلانشهر شیراز

معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز با اشاره به مهم‌ترین اقدامات عمرانی شهرداری شیراز طی 6 ماه گذشته گفت: از بهمن ماه سال ۱۴۰۱ تا کنون ۹ جهش عمرانی در کلانشهر شیراز با اعتبار حدود ۱۷ هزار میلیارد تومان اتفاق افتاده است.

۹ جهش عمرانی با اعتبار ۱۷ هزار میلیاردی طی ۶ ماه در کلانشهر شیراز

محمد امین در گفتگو با خبرنگار فارس در شیراز با اشاره به اینکه این ۹ جهش همه جنس پروژه‌ای را شامل می‌شود، اظهار داشت: چند پروژه بزرگ‌مقیاس شامل بهره‌برداری از فاز نخست خط دوم مترو، افتتاح فاز نخست بزرگراه ۵۵ متری جنوب شهرک حافظ، چند پروژه آتش‌نشانی و مرکز امداد و نجات همچون پروژه آتش‌نشانی شهرک گویم واقع در شمال غرب شیراز و مرکز امداد و نجات کوهستان دراک از جمله این پروژه‌ها است. 

وی افزود: همچنین دوربرگردان غیرهم‌سطح نیایش، مجتمع تجاری تفریحی گردشگری کوهستان در مجاورت کوه دراک به وسعت پنج هکتار، کلنگ زنی تقاطع‌هایی چون تقاطع سفیر رحمت و رحمت قائم و همچنین پل مهدی‌آباد از جمله پروژه‌های ما در ۶ ماهه اخیر بوده‌اند. 

معاون عمرانی شهردار شیراز در ادامه، کلنگ‌زنی و شروع عملیات اجرایی خط سوم مترو شیراز از ورودی شهرک گلستان تا پل معالی‌آباد که از سال ۹۹ تا کنون متوقف بود را از دیگر پروژه‌های مهم عنوان کرد و از افتتاح یک سالن مطالعه و کتابخانه مجهز در پنج طبقه واقع در منطقه ۱۱ خبر داد‌. 

امین با تاکید بر اینکه پروژه‌های شهرداری در هر ۱۱ منطقه تعریف شده است، گفت: پروژه‌ها شامل پروژه‌های زیرساختی، فرهنگی، هنری، ورزشی، معماری، شهرسازی، تفریحی، محرومیت‌زدایی و ‌... بوده و در همه نقاط انجام شده است. 

وی همچنین از مجهز کردن یک مدرسه در هر منطقه شهرداری به چمن خبر داد و گفت: با این اقدام زمین چمن هم در اختیار دانش‌آموزان و هم مردم محلات قرار خواهد گرفت. 

امین همچنین با اشاره به لزوم رفع آب‌های سطحی در برخی نقاط شهر شیراز گفت: در ۴۰ محله محروم شیراز به جهت رفع آب‌های سطحی لوله گذاری‌هایی انجام شده است که شاید به لحاظ رقمی مبلغ زیادی اعتبار برای آن هزینه نشده باشد اما بسیار تاثیرگذار بوده است.

معاون شهردار شیراز از راه‌اندازی همه ایستگاه‌های فاز یک خط دوم مترو تا دهه فجر امسال خبر داد و گفت: در حال حاضر به دلیل اینکه هنوز چند ایستگاه در فاز نخست خط دوم مترو به بهره‌برداری نرسیده، عملیات عمرانی در حال انجام است لذا در تمام ساعات روز مسافرگیری نداریم اما با اتمام کار در همه ایستگاه‌ها و بهره‌برداری از آنها تا دهه فجر این فاز به طور کامل مسافرگیری خواهد داشت.

پایان پیام/ س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول