اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

معاون شهردار: به بیمارستان ها کمک کردیم اما ملک واگذار نکردیم

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران گفت: به بیمارستان و اماکن خدماتی ضروری کمک کردیم تا با مشکل مواجه نشوند اما هیچ ملکی را واگذار نکردیم تا دستورالعمل‌ها در شورا مصوب شود و بتوانیم کار را جلو ببریم.

معاون شهردار: به بیمارستان ها کمک کردیم اما ملک واگذار نکردیم

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، محمد امین توکلی زاده معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران در یکصد و پنجاه و نهمین جلسه شورای شهر و در جریان بررسی یک فوریت دستورالعمل موضوع ماده (۱۱) مصوبه تعیین تکلیف املاک واگذار شده شهرداری تهران به اشخاص حقوقی و حقیقی اظهار کرد: املاک و اموال فرهنگی و اجتماعی همواره مورد توجه بوده تا ساماندهی آن انجام شود و جلساتی در این خصوص برگزار شد تا اماکن فرهنگی دارای دستورالعمل شوند که برای یکایک آنها دستورالعمل تدوین شد.

وی با بیان اینکه احصای این اماکن در این ایام صورت گرفت، یادآور شد: بیش از ۲۰۰ بازدید میدانی در ایام اخیر انجام شد و ما ملزم شدیم که لایحه ای را برای واگذاری املاک به اشخاص حقیقی و حقوقی ارائه دهیم.

توکلی زاده تأکید کرد: به بیمارستان و اماکن خدماتی ضروری کمک کردیم تا با مشکل مواجه نشوند اما هیچ ملکی را واگذار نکردیم تا دستورالعمل ها در شورا مصوب شود و بتوانیم کار را جلو ببریم.

جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا با بیان اینکه گاهی این املاک واگذار شده مستمسک فضاهای رسانه ای می شوند، اظهار کرد: وقتی موارد را بررسی می کنیم بعضاً می بینیم که به عنوان خانه سازمانی در اختیار پرسنل قرار گرفته و در نهایت تخلیه شده و اینکه به عنوان چپاول مطرح شود، صورت خوشی ندارد.

تشکری هاشمی با بیان اینکه صفر تا صد دستورالعمل های واگذاری املاک باید توسط اداره کل املاک انجام شود، خاطرنشان کرد: نهایت انصاف باید در حق کارکنان شهرداری رعایت شود و از سویی دیگر لایحه باید توسط اداره کل املاک ارائه شود.

حبیب کاشانی خزانه دار شورای اسلامی با بیان اینکه ما بنابر تکلیفی از شهرداری انتظار داشتیم که لایحه ارائه دهد، گفت: ما می خواستیم برای این سالها به جواب برسیم. شورا درخواستی داشت که با تأخیر اجابت شد و از دوستانی که مخالف هستند می خواهیم اجازه دهند که یک فوریتی مصوب شود و لایحه پس از ارائه به تصویب برسد.

سید احمد علوی رئیس کمیته گردشگری شورا نیز گفت: این دو سال تأخیر باعث شده با توجه به اتمام دوره و عدم ارائه لایحه در صحن، در خصوص املاکی که در اختیار گروه هایی که در حال خدمات رسانی هستند، یا شهردار منطقه باید ملک را پس بگیرد و یا اگر نگیرد تخلف انجام داده است. لذا تقاضا می کنیم ارائه دستورالعمل تسریع شود تا این تخلف ادامه نداشته باشد.

لازم به ذکر است، یک فوریت «دستورالعمل موضوع ماده (۱۱) مصوبه تعیین تکلیف املاک واگذار شده شهرداری تهران به اشخاص حقوقی و حقیقی» با ۱۸ رأی موافق به تصویب رسید.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول