اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  کتاب و ادبیات

تیرانداز در افتتاحیه کتابفروشی خبرگزاری فارس: کار رسانه در غرب، سیطره بر ذهن افراد است

مدیرعامل خبرگزاری فارس در آیین افتتاحیه کتابفروشی فارس گفت: رسانه در غرب برای سیطره بر ذهن افراد است اما ما رسانه را وسیله‌ای برای رشد انسان‌ها می‌دانیم.

تیرانداز در افتتاحیه کتابفروشی خبرگزاری فارس: کار رسانه در غرب، سیطره بر ذهن افراد است

به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، افتتاحیه کتابفروشی انتشارات خبرگزاری فارس ظهر امروز دوشنبه 12 تیرماه باحضور اهالی رسانه برگزار شد.

انتشاراتی با 130 عنوان رسانه‌ای

در این مراسم علیرضا طاهری، معاون پژوهشی خبرگزاری فارس در ابتدای افتتاحیه با گزارشی مختصر از فعالیت‌های انتشارات گفت: ۲۰ سال از تأسیس مجموعه‌ رسانه‌ای خبرگزاری فارس می‌گذرد و یکی از راهبردهای این مؤسسه در کنار کار خبر توجه به مباحث علمی است. انتشارات خبرگزاری فارس با توجه به نشر و گسترش دانش رسانه‌ای تأسیس شد و از ایجادش تا به امروز سابقه‌ای بیش‌از ۱۵ سال دارد. انتشارات خبرگزاری فارس بیش‌از ۱۳۰ عنوان را به بازار کتاب و نشر ارائه کرده است و در سال جاری نیز ۱۰ عنوان آماده تولید هستند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه اهالی رسانه باید مبناهای رسانه‌ای را به عرصه و میدان جامعه بیاورند بیان کرد: کسی می‌تواند این کار را انجام بدهد و در رسانه موفق ظاهر شود که خطوط جریانات رسانه‌ای را بشناسد و آگاه باشد که اشتباه نمی‌کند و این امر هم جز با مطالعه میسر نمی‌شود. البته در انتشارات خبرگزاری فارس سعی کردیم علاوه بر موضوعات پایه‌ای در چند رشته و میان رشته دیگری هم ورود داشته باشیم.

رسانه در غرب برای سیطره بر ذهن افراد است

پیام تیرانداز مدیرعامل خبرگزاری فارس با اشاره به اینکه مصرف رسانه‌ای مخاطبان تغییر می‌کند، اظهار داشت: ادبیات‌مان باید بروز باشد، منابع دانشگاهی رسانه‌ قدیمی و بعضا برای 2 دهه پیش بوده در حالی که شرایط عوض شده و علاوه بر آن مصرف رسانه ای مخاطب نیز تغییر کرده است.  به طور مثال ضریب نفوذ رسانه‌های یک طرفه در کشورهای پیشرفته کمتر از ۲۵ درصد است اما برخی به اشتباه این کاهش مخاطب رسانه های یک طرفه را صرفا به صدا و سیما منتسب می کنند.

وی در ادامه بیان کرد: امروز مخاطب به دنبال رسانه های تعاملی است و بخشی مهمی از کار رسانه با دخیل شده مولفه تعامل محقق می شود. علاوه بر آن مبانی تاثیرگذاری نیز تغییر کرده است طوری که در زمانی مبانی اثرگذاری دکارتی و عقل‌گرایانه بود اما امروز مباحث شناختی و اقتصاد رفتاری توجه به عنصر احساس و عاطفه را اساسی می داند. انسان ها غالبا براساس عواطفشان تصمیم می گیرند و واکنش نشان می‌دهند. رسانه در غرب برای سیطره بر ذهن افراد است اما ما رسانه را برای رشد انسان‌ها می‌دانیم.

این کتابفروشی با ۱۳۰ عنوان کتاب با موضوعات رسانه و سیاست از امروز آغاز به کار می‌کند. این کتابفروشی قرار است به مرکز جامع کتب رسانه‌ای تبدیل شود تا ناشران این عرصه، آثار خود را در فروشگاه تخصصی انتشارات فارس به مخاطبان عرضه کنند.

کتابفروشی انتشارات فارس در خیابان انقلاب روبه‌روی ورودی اصلی دانشگاه تهران، در طبقه همکف مجتمع پارسا تأسیس شده و به مناسبت افتتاحیه، همه آثار عرضه شده در این فروشگاه با ۲۰ درصد تخفیف به مخاطبان عرضه می‌شود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول