اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

افزایش ۵ میلیون متر مکعبی مصرف گاز در خراسان‌شمالی

مدیرعامل شرکت گاز خراسان‌شمالی از افزایش ۵ میلیون متر مکعبی مصرف گاز در سه ماهه نخست امسال نسبت به سال گذشته خبر داد.

افزایش ۵ میلیون متر مکعبی مصرف گاز در خراسان‌شمالی

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، صبح امروز سید محمود هاشمی، مدیرعامل شرکت گاز خراسان‌شمالی، در گفت‌وگو با رسانه‌ها اظهار کرد: در سه ماه نخست امسال، ۵ میلیون متر مکعب مصرف گاز نسبت به سال گذشته افزایش یافت.

وی گفت: در مجموع، بالغ بر ۷۴۸ میلیون و ۸۰۵ هزار متر مکعب گاز طبیعی در سطح استان مصرف شده است که این میزان در مدت مشابه سال گذشته ۷۴۳ میلیون متر مکعب بوده است.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان‌شمالی نقش شرکت گاز در تامین انرژی استان را بسیار پررنگ برشمرد و افزود: بخش نیروگاهی در استان با مصرف بیش از ۳۰۸ میلیون مترمکعب گاز طبیعی، بیشترین میزان مصرف را به خود اختصاص داده و پس از آن پتروشیمی با مصرف بیش از ۱۳۶ میلیون و ۱۷۸ هزار مترمکعب بیشترین مصرف گاز را در سه ماه نخست سال جاری به خود اختصاص داده است که کمک شایانی به نامگذاری سال از سوی رهبر معظم انقلاب به نام "مهار تورم، رشد تولید" خواهد کرد.

هاشمی ادامه داد: هدف اصلی شرکت گاز کسب رضایتمندی حداکثری مردم و مشترکین گرامی است، از این رو، این شرکت با اجرای یک برنامه هدفمند، گاز تحویلی خود به نیروگاه‌ها را در تابستان امسال به بالاترین سطح خود رساند تا با تامین بیش از پیش برق، زمینه ایجاد رفاه و آسایش و به تبع آن افزایش سطح رضایتمندی آنان را فراهم کند.

وی با اشاره به میزان مصرف گاز خانگی و تجاری در سطح استان تصریح کرد: حجم گاز مصرفی طی سه ماه نخست امسال در این بخش بیش از ۲۰۲ میلیون و ۴۶۱ هزار مترمکعب بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲ درصد کاهش مصرف را شاهد هستیم که این میزان کاهش مصرف مشترکین با وجود جذب مشترکین جدید، نشان از نهادینه شدن فرهنگ مصرف بهینه و ایمن گاز طبیعی در استان خراسان‌شمالی دارد.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان‌شمالی با اشاره به اینکه هم اکنون ۲۵ شهر و ۷۶۶ روستا در سطح استان از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند، بیان کرد: در حال حاضر۱۰۰ درصد جمعیت شهری و ۹۹.۸ درصد جمعیت روستایی استان تحت پوشش گاز طبیعی قرار دارند.

وی گفت: در کنار توسعه کمی شبکه گازرسانی در استان، افزایش کیفیت خدمت‌رسانی و رضایتمندی مشترکین نیز بطور مستمر در دستور کار این شرکت قرار دارد.

هاشمی ضمن اشاره به اهمیت آلودگی محیط زیست افزود: با این وجود، رعایت الگوی مصرف و استفاده از تجهیزات بهینه در تمامی صنایع مورد انتظار است.

پایان پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول