اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

زنجیره تولید گوشت قرمز در روستاهای مازندران حفظ شود

مدیرعامل اتحادیه دامداران مازندران با بیان اینکه ۵۰ درصد روستائیان مشاغل خُرد در بخش دامداری فعالیت دارند، گفت: زنجیره خانوادگی روستایی سنتی ما دارد نابود می‌شود که باید فکری جدی شود.

زنجیره تولید گوشت قرمز در روستاهای مازندران حفظ شود

اللهیار ولی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ساری با بیان اینکه افت قیمت نهاده‌ها برای دامداران سؤال ایجاد کرده است، اظهار کرد: سؤال این بوده نهاده جو که با قیمت ۱۱هزار و ۳۰۰ تومان در اختیار دامدار قرار می‌گرفت، چه شد طی ۱۰ روز گذشته با قیمت ۱۰ هزار و ۳۰۰ تومان درحال عرضه بوده و این درحالی است که شرایط هیچ تغییری نکرده است.

وی با بیان اینکه دستگاه‌های نظارتی باید بررسی کنند کجای کار می‌‌لنگد، افزود: همچنین اینکه مبنای قیمتی نهاده‌ها برچه اساسی بوده و اینها برای دامداران ما سؤال ایجاد کرده است.

مدیرعامل اتحادیه دامداران مازندران ‌اضافه کرد: همه این عوامل بوده که موجب افزایش قیمت دام شده و باید در بحث نظارت ورود پیدا کنند.

ولی‌زاده با هشدار اینکه دام‌های مولد همچنان کشتار می‌شوند، تصریح کرد: دامداران خُرد مشاغل روستایی دچار مشکل شدند.

وی با بیان اینکه ۵۰ درصد روستائیان مشاغل خُرد در بخش دامداری فعالیت دارند، اظهار کرد: زنجیره خانوادگی روستایی سنتی ما دارد نابود می‌شود که باید فکری جدی شود.

مدیرعامل اتحادیه دامداران مازندران با اعلام اینکه هدف ما تولید است، یادآور شد: تصمیمات سایر استان‌ها را نمی‌توان به مازندران تعمیم داد؛ به این دلیل که مازندران وضعیت خاص خود را دارد؛ مشکل ما این است که شرایط سایر استان‌ها را برای مازندران تعمیم می‌دهند درحالی‌که قانون تولید و شرایط آن در یک روستا با روستای دیگر تفاوت دارد.

ولی‌زاده به مشکلات مراتع استان باتوجه به تنش آبی اشاره کرد و گفت: مدیریت در مناطق پایین‌دست موجب حل این مشکلات خواهد شد که در این زمینه حائز اهمیت است.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/غ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول