اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  دولت

رئیس سازمان برنامه: سیاست دولت پیش‌بینی‌پذیر کردن بازار ارز است

منظور گفت: ما کم‌کم باید به طرف نظام تک نرخی ارز حرکت کنیم و سیاست دولت نیز این است که بتوانیم بازار ارز را پیش‌بینی‌پذیر کنیم.

رئیس سازمان برنامه: سیاست دولت پیش‌بینی‌پذیر کردن بازار ارز است

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، داود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه در تشریح نشست امروز (شنبه 10 تیرماه) کمیسیون اقتصادی مجلس با حضور صاحبنظران و فعالان اقتصادی تحت عنوان تبیین اولویت‌های اقتصادی برنامه هفتم توسعه، گفت: امروز فرصتی فراهم شد تا در محضر نمایندگان اندیشکده‌های اقتصادی، تعدادی از فعالان اقتصادی به ویژه شرکت‌های بزرگ باشیم و دیدگاه‌هایی که در ارتباط با لایحه برنامه هفتم دارند را بشنویم و از آن استفاده کنیم.

وی با تأکید بر اینکه نکات خوبی در نشست امروز پیرامون دغدغه‌ها و نگرانی‌هایی که نسبت به برخی از مواد پیشنهادی در لایحه برنامه هفتم توسعه بود بیان شد، عنوان کرد: تلاش کردیم در جلسه امروز تبیین کنیم که رویکرد برنامه هفتم توسعه استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای تحقق رشد اقتصادی 8 درصدی است، به طور قطع، یکی از پایه‌های اصلی برنامه هفتم توسعه استفاده حداکثری از ظرفیت بخش‌های غیردولتی و خصوصی واقعی است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور ادامه داد: در جای‌جای برنامه توسعه هفتم احکامی را پیشنهاد کرده‌ایم که به اطمینان‌بخشی به بخش خصوصی، پشتیبانی و حمایت از این بخش برای سرمایه‌گذاری بیشتر و حتی اجرای طرح‌های عمرانی و تملکی که باید دولت اجرا کند، کمک می‌کند.

منظور با بیان اینکه در حوزه موضوع ثبات اقتصادی به ویژه در خصوص بازار ارز و نرخ‌های متعدد ارز موجود در بازار دغدغه‌هایی مطرح شد، گفت: ما کم‌کم باید به طرف نظام تک نرخی ارز حرکت کنیم و سیاست دولت نیز این است که بتوانیم بازار ارز را پیش‌بینی‌پذیر کنیم و در لایحه نیز پیش‌بینی‌هایی شده که کمک می‌کند بازار ارز تحت نظارت بهتر و بیشتر قرار گیرد و به تدریج بتوانیم بازار ارز را مدیریت‌پذیر و پیش‌بینی‌پذیر کنیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور عنوان کرد: در موضوعات دیگری نیز به ویژه در حوزه مالیاتی، نگرانی‌هایی مطرح شد و تلاش کردیم مواد مالیاتی را که در برنامه هفتم توسعه آمده برای عزیزان تبیین کنیم. 

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول