اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دانشگاه

میز دانشجو| چگونه در دانشگاه آزاد دستیار آموزشی شویم؟

میز دانشجو در این قسمت به چگونگی دستیار آموزشی شدن در دانشگاه آزاد می پردازد.

میز دانشجو| چگونه در دانشگاه آزاد دستیار آموزشی شویم؟

گروه دانشگاه خبرگزاری فارس_ در این قسمت از میز دانشجو چگونگی دستیار آموزشی شدن در دانشگاه آزاد را تشریح می‌دهیم.

دانشگاه آزاد اسلامی برای ایجاد تحول در نظام استادی دانشگاه و افزایش تعلق استاد به دانشگاه و همچنین ارتقای کیفیت و جلب رضایت جامع مخاطب دانشگاه اقدام به اجرای طرحی با عنوان دستیار آموزشی کرده است.

* چه کسانی می‌توانند دستیار آموزشی شوند؟

تمام دانشجویان مقطع دکتر دانشگاه آزاد که ترم اول خود را با موفقیت گذرانده باشند می‌توانند در این طرح شرکت کنند مرحله بعدی ارزیابی داوطلبان و نیازسنجی واحد‌ها و اینکه خود داوطلبان متقاضی تدریس در چه واحدهایی هستند را شامل می‌شوند آغاز کند تا در نهایت دانشجوی دکترای ما به عبارتی کارورزی خود را در واحد دانشگاهی که تشخیص داده می‌شود آغاز کند.

* چه تعداد دستیار آموزش جذب خواهند شد؟

در نهایت ۱۵ نفر در این طرح جذب خواهند شد در فرایند انتخاب دستیاران آموزشی وارد متعددی از جمله رزومه و اطلاعات هویتی و همچنین ارزیابی فنی که توسط دانشکده‌های موضوعی در استان‌ها و واحدهای ویژه انجام می‌شود دخیل هستند، در این فرایند مکاتبات با کمیته‌های انضباطی فاحدها صورت گرفته و در صورت تایید صلاحیت داوطلبان در این مرحله آن‌ها از مهر ماه می‌توانند کار خود را آغاز کنند‌.

* حداقل ۲۴ واحد پیش فرض دریافت گواهینامه صلاحیت مدرس است

دستیار آموزش این امکان را به دانشجو می‌دهد تا خود را محک بزند و به دانش تخصصی خود عمق دهد دستیاران آموزشی اگر به دریافت گواهینامه صلاحیت مدرسی تمایل داشتند باید حداقل ۲۴ واحد را به عنوان دوره عملی سر کلاس حاضر شوند و اگر مایل به حضور بیشتر هم بودند این امکان وجود دارد.

طرح دستیار آموزشی چه مزایا و تسهیلاتی برای داوطلبان دارد؟

علاوه بر صدور گواهینامه صلاحیت تدریس کمک هزینه تحصیلی برای دستیاران آموزشی در نظر گرفته خواهد شد در واقع معادل با کلاس‌هایی که شرکت می‌کنند این کمک هزینه در قالب معافیت از شهریه در حساب شهریه دانشجو لحاظ می‌شود.

دستیاران آموزشی بر چه اساس رتبه‌بندی می‌شوند؟

مخاطب این طرح تمام دانشجویان فعال دکترای تخصصی دانشگاه آزادی اسلامی هستند که ترم اول خود را سپری کرده‌اند متقاضیان با مراجعه به سامانه نسبت به تکمیل اطلاعات از جمله واحدهای مورد علاقه برای تدریس و نیز محل تدریس اقدام خواهند کرد و بر اساس سوابق پژوهشی و آموزشی معدل و دانشگاه محل تحصیل کارشناسی و کارشناسی ارشد رتبه‌بندی انجام می‌شوند.

 در نهایت از طریق باشگاه پژوهشگران جوان دانشگاه معرفی خواهند شد و مدیر گروه بر اساس ظوابط مشارکت کنندگان در فرایند طرح قرار می‌دهد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول