اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

برق صنایع کرمانشاه محدود نمی‌شود؛ مدیریت می‌شود

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان کرمانشاه با تأکید بر اینکه برق صنایع به هیچ عنوان محدود نمی‌شود، گفت: جابجایی روز تعطیل از روز جمعه به یکی از روزهای هفته یکی دیگر از برنامه‌های ما در راستای مدیریت مصرف برق در صنایع است.

برق صنایع کرمانشاه محدود نمی‌شود؛ مدیریت می‌شود

محمد مرادی، مدیرعامل شرکت توزیع برق استان کرمانشاه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه برق را زیرساخت تمام زیرساخت‌ها دانست و اظهار کرد: امروزه بحث انرژی و برق به عنوان موتور محرکه تمام فعالیت‌ها (صنعت، کشاورزی، بیمارستان و...) مطرح است. 

وی از نیروگاه، حوزه انتقال و حوزه توزیع به عنوان سه قسمت تشکیل دهنده برق یاد کرد و ادامه داد: در حال حاضر نیروگاه‌ها با تمام توان در حال فعالیت هستند، برق منطقه‌ای نیز انرژی را به شبکه توزیع انتقال و در نهایت به مشترکان تحویل داده می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان کرمانشاه با بیان اینکه ۵ نوع مشترک داریم، گفت: بخش‌های خانگی، تجاری، صنعتی، کشاورزی و سایر مصارف مشترکین شرکت توزیع هستند.

وی آمار مشترکین برق استان کرمانشاه را ۸۲۰ هزار مشترک عنوان کرد و افزود: ۸۳ درصد مشترکین استان بخش خانگی هستند که ۴۲ درصد مصرف را دارند.

 مرادی مصرف بخش کشاورزی را ۱۸ درصد و بخش صنعت استان را ۱۲ درصد اعلام کرد و گفت: شبکه برق شبکه‌ای پیوسته است که شرکت توزیع آن مشترکان بسیاری دارد و باید به صورت ۲۴ ساعته خدمات ارائه دهد.

وی با بیان اینکه ۱۰۰ درصد شهر‌ و ۹۹.۸ درصد روستا‌های استان برق دارند، گفت:  اکثر روستاهای استان (۲ هزار و ۵۵۷ روستا) از نعمت برق برخوردار هستند.

به گفته مدیرعامل شرکت توزیع برق استان کرمانشاه، پیک اوج مصرف سال گذشته ۸۴۳ مگاوات بوده که در مقاسیه سال قبل از آن ۳.۵ افزایش رشد داشته است.

وی ادامه، تصریح کرد: طبق مصوبه هیأت وزیران ادارات ۳۰ درصد در ساعات اداری و ۶۰ درصد در ساعات غیراداری باید در مصرف صرفه‌جویی کنند و همچنین براساس مصوبه هیأت وزیران و توافق بین وزارت نیرو و صنعت، صنایع باید نصف روز در هفته از ساعت ۱۱ تا ۲۳ با شرکت توزیع برق برای صرفه‌جویی در مصرف برق همکاری داشته باشند.

مرادی با تأکید بر اینکه برق صنایع به هیچ عنوان محدود نمی‌شود، گفت: جابجایی روز تعطیل از روز جمعه به یکی از روزهای هفته یکی دیگر از برنامه‌های ما در راستای مدیریت مصرف برق در صنایع است. که با توجه به مدیریت بار امسال برق بیشتری به صنایع اختصاص داده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: طبق توافق انجام شده با کشاورزان، آن‌ها ۵ روز در هفته از ساعت ۱۱ تا ۱۸ با شرکت توزیع برق همکاری می‌کنند و به ازای این همکاری ۱۹ ساعت برق باقی‌مانده را رایگان دریافت خواهند کرد.

مرادی درخصوص روشنایی پارک و خیابان‌ها نیز، اظهار کرد: طبق دستورالعمل باید روشنایی عمومی را نیز ۵۰ درصد تعدیل کنیم که این موضوع به‌خاطر اولویت داشتن تامین برق منازل نسبت به پارک‌ها و خیابان‌ها است.

پایان پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول