اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

اجرای 109 کیلومتر عملیات ایمنی راهداری در خراسان جنوبی

رئیس اداره ایمنی راه و حریم اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی گفت: بیش از ۱۰۹ کیلومتر عملیات ایمنی راهداری برای کاهش قربانیان حوادث رانندگی از ابتدای امسال تاکنون در محور‌های استان اجرا شد.

اجرای 109 کیلومتر عملیات ایمنی راهداری در خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، سجاد احمدی شاهرخت، رئیس اداره ایمنی راه و حریم اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی امروز به رسانه ها اعلام کرد:  بیش از ۱۰۹ کیلومتر عملیات ایمنی راهداری برای کاهش قربانیان حوادث رانندگی از ابتدای امسال تاکنون در محور‌های استان اجرا شد.

وی گفت: با توجه به سوانح ناشی از خروج وسیله نقلیه از راه و به تبع آن افزایش تعداد جان باختگان ناشی از این گونه حوادث، پرداختن به مسئله ایمنی حاشیه راه از اهمیت بسیاری برخوردار است که اصلاح شیب شیروانی از جمله اقدامات اجرایی برای افزایش ایمنی راه‌ها است و در این خصوص از ابتدای سال تاکنون بیش از ۵۲ کیلومتر شیب شیروانی در محور‌های استان اجرا شده است.

وی با بیان این که با توجه به یکنواختی محور‌های کویری خراسان جنوبی، خروج وسایل نقلیه ناشی از خستگی و خواب آلودگی راننده، بخش قابل توجهی از فوتی‌ها و زخمی‌های جاده‌ای را به خود اختصاص داده است افزود: در همین خصوص برای کاهش این گونه حوادث، از ابتدای سال تاکنون بیش از ۵۱ کیلومتر شیار لرزاننده در محور‌های استان ایجاد شده که با توجه به در پیش بودن سفر‌های تابستانی انجام این عملیات با جدیت و سرعت بیشتری در دستور کار قرار گرفته است.

وی گفت: همچنین برای ارتقای سطح ایمنی و جلوگیری از برخورد رخ به رخ وسایل نقلیه در محور‌ها و همچنین ایجاد ممانعت از سقوط وسایل نقلیه در پرتگاه ها، بیش از ۳.۵ کیلومتر حفاظ بتنی (نیوجرسی مفصلی) و ۳ کیلومتر گاردیل در راه‌های مواصلاتی استان نصب شد.

پایان پیام/۶۹۰۷۵

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول