اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

سومین روز از ضیافت عروسک‌ها

نوزدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی تهران-مبارک، در سومین روز برگزاری خود میزبان ۱۰ نمایش در بخش‌های صحنه‌ای و فضای باز خواهد بود.

سومین روز از ضیافت عروسک‌ها

به گزارش خبرنگار تئاتر خبرگزاری فارس، میهمانی عروسک‌ها بر صحنه تئاتر دو روز است که در حال برگزاری است، میهمانی‌ای از جنس آدمک ساخته‌هایی که سال‌های سال است همراه با فرهنگ نمایشی ایران هستند.

حال نوزدهمین دوره از این جشنواره در حال برگزاری است، آن هم به دبیری هادی حجازی فر،‌ فردی که شاید عروسکی‌ترین هنرمند شناخته شده در سینما و تئاتر باشد، هنرمندی که سال 87 در دوازدهمین دوره از این جشنواره به دبیری رحمت الله محرابی با نمایش «رومئو و ژولیت» حضور داشت و امروز با شرایطی متفاوت و در شناخته شده‌ترین حالتش دبیری دوره نوزدهم را به عهده دارد.


حجازی فر در دوازدهمین دوره جشنواره تئاتر عروسکی

گلناز اکبری کارگردان تئاتر عروسکی در رابطه با آثار این دوره گفته است: «متاسفانه در دنیای حرفه‌ای تئاتر، نمایش عروسکی چندان جا نیفتاده است و این گونه نمایشی در ابتدای کار برای افراد دارای معلولیت همراه با چالش‌هایی است. از این روی سعی ما بر این بوده تا بر اساس فرم و شکل ساده داستان، طراحی ساده‌ای داشته باشیم تا بازیگران تخیل ذهنی را با بد‌ن‌شان هماهنگ کنند. به نظر من تکرار و صبوری در همه انسان‌ها به‌خصوص این قشر از افراد دارای معلولیت، بسیار مهم است و آن‌ها را به مقصد می‌رساند و در این شرایط این گونه نمایشی برای‌شان از گونه‌های دیگر تئاتری جذاب‌تر است؛ به اعتقاد من این افراد همچون دیگران باید تمام مدیوم‌های نمایشی را تجربه کنند. در سومین روز از برگزاری نوزدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی (شنبه دهم تیر)، پنج نمایش در بخش صحنه‌ای و پنج اثر در بخش فضای باز اجرا خواهند شد».

*نمایش‌های ایرانی صحنه‌ای

«کوران» نوشته موریس مترلینگ با کارگردانی وحید نفر از تهران با مدت‌زمان ۲۵ دقیقه در ساعت‌های ۱۸ و ۲۰ در سالن سایه چهارسو اجرا می‌شود.

«قصه بخت» به نویسندگی داوود فتحعلی‌بیگی با کارگردانی مشترک ابوالفضل میروکیلی و محمدحسن ابویی از مهریز یزد با مدت‌زمان ۴۰ دقیقه در دو سئانس ۱۷ و ۱۹ در کارگاه نمایش روی صحنه می‌رود.

«هبوط» به نویسندگی و کارگردانی مجید بشکال از بندرعباس به مدت ۵۰ دقیقه ساعت‌های ۱۸ و ۲۰ سالن بزرگ تالار مولوی اجرا می‌شود.

«چهچه چلچله چهل‌گیس» به نویسندگی امیر بهبودنیا و کارگردانی نسیم شیرزادی از شیراز در ساعت‌های ۱۸ و ۲۰ در سالن گلستان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، به مدت ۶۰ دقیقه میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

«گربه نره و روباه مکار» به نویسندگی و کارگردانی اوشان محمودی از تهران برای 75 دقیقه در ساعت 19:30 در سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر اجرا خواهد شد.

*نمایش‌های فضای باز

در بخش نمایش‌های فضای باز نوزدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی تهران-مبارک، پنج نمایش «بارگاه سلیم‌خان» به نویسندگی و کارگردانی زهرا امینی علویجه از تهران در ساعت ۱۸:۳۰، نمایش «رُبات‌های غول‌پیکر» به نویسندگی و کارگردانی حامد زارعان از تهران در ساعت 19، «بوسلمه، غول دریاها» به نویسندگی شراره طیار و کارگردانی فاطمه بحرینی از شهر آبادان در ساعت 19:30، نمایش «شیلو» به نویسندگی و کارگردانی فرامرز غلامیان از شاهین‌شهر در ساعت 20 و نمایش «آذربایجان آیین‌لری» به نویسندگی و کارگردانی اکبر زابح از مرند در ساعت 20:30 در محوطه مجموعه تئاتر شهر میزبان علاقه‌مندان خواهند بود.

نوزدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی تهران-مبارک به دبیر هادی حجازی‌فر، هشتم تا هفدهم تیر در حال برگزاری است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول