اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دانشگاه

اجلاس ملی کرسی‌های نظریه‌پردازی و اجلاس سرآمدان آموزشی برگزار می‌شود

پنجمین اجلاس ملی کرسی‌های نظریه‌پردازی، نقد و مناظره و اولین اجلاس سرآمدان آموزشی کشور برگزار می‌شود.

اجلاس ملی کرسی‌های نظریه‌پردازی و اجلاس سرآمدان آموزشی برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، پنجمین اجلاس ملی کرسی‌های نظریه‌پردازی، نقد و مناظره؛ سرآمدان نظریه‌پردازی، علمی و آزاداندیشی در مسیر تحقق تمدن ایرانی- اسلامی توسط دبیرخانه هیات حمایت از کرسی‌های نظریه‌پردازی، نقد و مناظره و معاونت آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار می‌شود.

نشست خبری این اجلاس صبح امروز با حضور قاسم عموعابدینی معاون آموزشی وزیر علوم و حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالکریم بهجت‌پور دبیر هیأت حمایت از کرسی‌های نظریه‌پردازی، نقد و مناظره در محل دبیرخانه شورایعالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.

این اجلاس به‌­منظور ترویج و تقدیر از نخبگان عرصه گفتمان تولید علم، نقد، نظریه‌­پردازی و آزاد اندیشی، حمایت مالی از نظریه‌پردازان موفق کرسی‌های حکمرانی، پنجمین اجلاس ملی کرسی­‌‌‌های نظریه پردازی، نقد و مناظره؛ سرآمدان نظریه‌پردازی، علمی و آزاد‌اندیشی در مسیر تحقق تمدن ایرانی- اسلامی فردا یکشنبه ۱۱ تیرماه در دانشگاه شهید بهشتی برگزار می‌شود.

در نشست خبری صبح امروز حجت الاسلام بهجت پور، دبیر کرسی‌های نظریه پردازی شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: هیات حمایت از نظریه پردازی نقد و مناظره سال ۸۱ فعالیت خود را آغاز کرد و در همان سال دبیرخانه ای به این منظور شکل گرفت و پس از آن هر دو سال اجلاسیهدای برای تقدیر و تجلیل از نظریه پردازان برگزار می شود.

وی افزود: هیات نظریه پردازی مجموعه ای است که شورای عالی انقلاب فرهنگی به مدیریت آیت الله رشاد در حال فعالیت است و اعضای این هیات توسط شورا انتخاب می شوند و مصوبات و سیاست های اصلی را این هیات بر عهده دارد.

بهجت پور اضافه کرد: نظریه ها در ۶ کمیته کرسی نظریه پردازی اصلی از جمله کرسی های نظریه پردازی اجتماعی و هنر تشکیل شدند که درخواست ها را بررسی می‌کنند و موضوعات را مورد بررسی قرار میدهند و پس از داوری ها نظریه مورد تایید یا رد قرار می گیرد.

دبیر کرسی های نظریه پردازی شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطر نشان کرد: مجموعه فعالیت هایی که تاکنون انجام شده در کارنمایی جمع آوری شده است. هیات کرسی های نظریه پردازی به منظور تقویت کرسی ها یک گام به جلو برداشت و کرسی های ترویجی را راه اندازی کرده که در طول سا آهای اخیر ۷ هزار و ۲۰۰ کرسی ترویجی برگزار شده و در دو سال اخیر ۶۸ طرح به دبیرخانه ارسال شده و در فرآیند داوری بررسی و ۱۴ طرح مورد تایید قرار گرفته است.

وی ادامه داد: در طول ۲۰ سال ۶۶ نظریه موفق داشتیم و در اجلاسیه ملی کرسی های نظریه پردازی که فردا ۱۱ تیرماه در دانشگاه شهید بهشتی برگزار می شود ۱۴ طرح موفق معرفی خواهند شد.

بهجت پور یاد آور شد: ورود کرسی های نظریه پردازی به بخش بین الملل را داشتیم که این بخش هم چه در کشورهای اسلامی و غیر اسلامی گسترش پیدا خواهد کرد.

وی افزود: راه اندازی کمیته های استانی کرسی های ملی نظریه پردازی تصویب قرار گرفته که مسائل اصلی استانها را مورد بررسی قرار خواهند داد و کمیته آیین نامه های فرا دستگاه مصوب و به زودی اجرایی خواهد شد.
بهجت پور یاد آور شد: مجموعه های آموزش عالی ارتباط خوبی را با هیات کرسی های نظریه پردازی دارند و در حال حاضر ۲۰۰ کمیته نظریه پردازی در کشور فعال هستند.
وی در خصوص را اندازی خانه ملی گفتگوی آزاد گفت: متاسفانه این دستور العمل با اینکه مصوبه شورا را داشت عملیاتی نشد و امیدواریم در آینده این مرکز راه اندازی شود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول