اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  احزاب و تشکل ها

حجت‌الاسلام کلانتری: مقصر و متهم اصلی اهانت به قرآن دولت سوئد است

رئیس انجمن علمی انقلاب گفت: دولت سوئد پشتیبان اهانت‌ها به قرآن است و این قابل کتمان نیست چون مجوز رسمی را دولت سوئد صادر کرده است.

حجت‌الاسلام کلانتری: مقصر و متهم اصلی  اهانت به قرآن دولت سوئد است

حجت الاسلام المسلمین ابراهیم کلانتری استاد دانشگاه تهران و رئیس انجمن علمی انقلاب اسلامی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس در واکنش به اهانت دولت سوئد و برخی عناصر افراطی این کشور به قرآن کریم گفت: این برای اولین بار نیست که این اهانت‌ها اتفاق افتاده است. در چندین نوبت دیگر دولت سوئد مجوز برگزاری برنامه‌های سخیف و اهانت بار را به عناصر افراطی آن کشور داده است.

وی تاکید کرد: به هیچ وجه توهین به قرآن و آتش زدن قرآن در چهارچوب آزادی بیان نمی‌گنجد و حتی با آزادی که مد نظر غرب هم است و مطرح می‌کنند قابل تحلیل نیست.

کلانتری یادآور شد: این توهین آشکار به باور و اعتقاد 2 میلیارد مسلمان در جهان است. قطعاً آزادی بیان به این معنا نیست که به اعتقادات دیگران توهین کرده و به یک امت بزرگ جسارت کنندو به هیچ وجه قابل تعریف شدن نیست.

وی افزود: آنان گمان می کنند با این حرکات و رفتارها در مقابل پیشرفت‌های اسلام ایستاده‌اند. تا امروز  همه این توهین‌ها چه آتش زدن قرآن و چه و نشر کاریکاتور در خصوص پیامبر اکرم (ص) هیچ کدام از آن‌ها در راستای اهدافی که غرب در نظر گفته است  پیش نرفته است و بالعکس  شده است.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: این اهانت‌ها باعث آن شده که حقیقت طلبان عالم به سمت اسلام و قرآن حرکت کنند و بخش زیادی از مردم کشورهای اروپایی به باور حقیقت اسلام دست پیدا کرده‌اند. 

استاد دانشگاه تهران گفت: دولت جمهوری اسلامی ایران باید به صورت جدی  و بدون هرگونه اغماضی این حرکت سخیف را محکوم کند که تا به امروز همین طور بوده است حتی در روابط اقتصادی، فرهنگی و دیپلماتیک تجدید نظر کنند. از طرفی امت اسلامی و دولت های اسلامی  به راحتی می‌توانند از قدرت اقتصادی و فرهنگی در برابر این توهین ها استفاده کنند. 

وی تاکید کرد: به نظر می‌آید در این مقطع زمانی بسیاری از کشورهای اسلامی به صورت جدی وارد صحنه شده و انتظار هم همین است به ویژه  که در ایام برگزاری  کنگره عظیم حج  هستیم که میلیون‌ها مسلمان گرد خانه کعبه با همدلی و وحدت اجتماع کرده‌اند مسلمانان همه می‌توانند یکپارچه انزجار خود را از این حرکت‌ها اعلام کنند.

حجت الاسلام کلانتری در ادامه گفت: دولت سوئد پشتیبان این اهانت‌ها است و این قابل کتمان نیست چون مجوز رسمی را دولت سوئد صادر کرده است و در دفعات گذشته هم به این صورت بوده است و عملاً می‌شود گفت که مقصر اصلی و متهم اصلی دولت سوئد است. 

وی اضافه کرد: این اهانت ها به هیچ وجه قابل گذشت نیست و برای تکرار نشدن این اهانت ها نیاز است  امت و دولت های اسلامی با مسببان این توهین ها به صورت همه جانبه برخورد کنند و برخی از اقدامات بازدارنده را انجام دهند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول