اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

ساخت مرکز تولید فرآورده‌های خونی در ازبکستان با کمک چین

یک شرکت چینی برای ساخت و راه‌اندازی یک مرکز تولید فرآورده‌های خونی در شهر «سمرقند» 250 میلیون دلار سرمایه‌گذاری می کند.

ساخت مرکز تولید فرآورده‌های خونی در ازبکستان با کمک چین

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، وزارت بهداشت ازبکستان اعلام کرد شرکت Xindeyuan Bioengineering  چین برای راه اندازی تولید فرآورده‌های خونی در شهر «سمرقند» معادل 250 میلیون دلار سرمایه گذاری می کند.

این مرکز در منطقه آزاد اقتصادی «ارگوت» در زمینی به مساحت 15 هکتار احداث می شود. این تنها مرکز تولیدکننده فرآورده های خونی در آسیای مرکزی خواهد بود و برای تامین نیازهای مردم به داروها و همچنین کاهش واردات از طریق راه اندازی تولید داخلی کمک می کند.

در سال های اخیر در ارتباط با انجام عملیات های جراحی پیچیده برای پیوند اعضای بدن انسان نیازمندی به فرآورده های خونی با کیفیت بالا به طور قابل توجهی افزایش یافته است. به عنوان مثال، یک پیوند کبد به 30 لیتر پلاسما نیاز دارد. علاوه بر این، فراهم کردن فرآورده های خونی و داروهای لازم برای بیماران مبتلا به بیماری های هماتولوژیک، انکوهماتولوژیک و سایر بیماری های صعب العلاج بسیار مهم است.

به همین دلیل مقامات ازبکستان برنامه ریزی می کنند در سال های نزدیک برای توسعه خدمات هماتولوژی و انتقال خون معادل 128 میلیارد صوم ازبکی (11 میلیون و 142 هزار دلار) اختصاص دهند. اما در حال حاضر اکثر 67 نوع داروی مورد مصرف در این حوزه از خارج وارد می شود. برنامه ریزی شده راه اندازی کارخانه جدید وضعیت را به طور کلی تغییر دهد.

هم اکنون چین بزرگ ترین همکار اقتصادی و بازرگانی ازبکستان می باشد.

مبادلات بازرگانی ازبکستان و چین در سال 2022 میلادی با 20 درصد افزایش از سطح 8 میلیارد و 920 میلیون دلار فراتر رفته است.

هم اکنون در ازبکستان بیش از 700 شرکت با سرمایه سرمایه‌گذاران چینی از جمله بیش از 80 شرکت با 100 درصد سرمایه سرمایه‌گذاران چینی در زمینه‌های مختلف اقتصاد این کشور فعالیت می‌کنند.

جمهوری خلق چین استقلال ازبکستان‌ را در تاریخ 27 دسامبر سال 1991 میلادی به رسمیت شناخته و در تاریخ 2 ژانویه سال 1992 میلادی روابط دیپلماتیک برقرار کرده است.

پایان پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول