اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

سیاست و اقتصاد محور رایزنی وزیر خارجه تاجیکستان با «جوزف بورل»

وزیر امور خارجه تاجیکستان با نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور سیاست خارجی و امنیتی دیدار و در مورد توسعه همکاری بین دو طرف در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی و بشردوستانه تبادل نظر کردند.

سیاست و اقتصاد محور رایزنی وزیر خارجه تاجیکستان با «جوزف بورل»

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «سراج‌الدین مهرالدین» وزیر امور خارجه تاجیکستان در لوکزامبورگ با «جوزف بورل» نماینده عالی اتحادیه اروپا در سیاست خارجی و امور امنیتی دیدار و گفت‌وگو کرد.

طی این دیدار دو طرف دستورکار فعلی روابط دوجانبه را مطرح و در خصوص راه‌های رشد و توسعه همکاری بین تاجیکستان و اتحادیه اروپا در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی و بشردوستانه تبادل نظر کردند.

امنیت منطقه‌ای، وضعیت در افغانستان، تروریسم و افراط‌گرایی از دیگر موضوعاتی به شمار می‌رود که در جریان این دیدار مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

علاوه بر این دو طرف طی این دیدار سایر موضوعات مورد علاقه دو طرف را بررسی کردند.

وزیر امور خارجه تاجیکستان در چارچوب سفر خود به لوکزمبورگ همچنین با «دوید مک‌آلیستر» رئیس کمیته مناسبات بین‌المللی پارلمان اروپا دیدار و با وی مسائل همکاری تاجیکستان با پارلمان اروپا، موضوعات مربوط به توسعه بیشتر روابط بین پارلمانی و دستورکار تعامل دوجانبه را بررسی کردند.

وزیر امور خارجه تاجیکستان در چارچوب این سفر همچنین با «توبیاس بیلستروم» وزیر خارجه سوئد دیدار و با وی طیف وسیعی از مسائل از جمله زمینه‌های مهم همکاری دوجانبه تاجیکستان و سوئیس، تغییرات اقلیم، آب و انرژی، همکاری در چارچوب اتحادیه اروپا و سایر موضوعات متقابل سودمند مورد بحث و بررسی قرار دادند.

شایان ذکر است که اخیرا در لوکزمبورگ دهمین دور اجلاس شورای همکاری تاجیکستان و اتحادیه اروپا برگزار شد.

در جریان این اجلاس در مورد مسائل مهم همکاری تاجیکستان و اتحادیه اروپا در همه زمینه‌های مورد علاقه تبادل نظر صورت گرفت.  وضعیت کنونی و دورنمای توسعه روابط بین دو کشور در زمینه‌های سیاسی، تجاری، اقتصادی، آب و انرژی، امنیت، مبارزه با تروریسم، افراط‌گرایی، حقوق بشر و همکاری منطقه‌ای مطرح و موضوعات مهم بین‌المللی و منطقه‌ای بررسی شدند.

  پایان پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول