اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

تأکید نخست‌وزیر بورکینافاسو بر گسترش روابط با ایران

نخست‌وزیر بورکینافاسو در دیدار سفیر ایران بر گسترش روابط با جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد و گفت: بایستی شاهد جهش در روابط دوجانبه و جبران سال‌های گذشته باشیم.

تأکید نخست‌وزیر بورکینافاسو بر گسترش روابط با ایران

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، «مجتبی فقیهی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در بورکینافاسو با «کیلم دو تامبلا» نخست‌وزیر بورکینافاسو دیدار و گفت‌وگو کرد.

 

نخست‌وزیر بورکینافاسو در این دیدار، جمهوری اسلامی ایران را کشوری صاحب تمدنی تاثیرگذار برای بشریت و همچنین دارای ظرفیت‌های بزرگ اقتصادی جهت تبدیل شدن به شریک تجاری این کشور خواند و یادآور شد: با اعزام سفیر جدید ایران به واگادوگو، می‌بایست شاهد جهشی در روابط دوجانبه و جبران سال‌های گذشته باشیم. 

مجتبی فقیهی نیز در این ملاقات ضمن مرور دیدارهای سطح بالای انجام شده بین دو کشور در چند ماه اخیر، یادآور شد: خوشبختانه با هدایت خوب شما و حمایت رئیس دولت انتقالی بورکینافاسو و همچنین تأکیدات مقامات عالی کشورم، افق روشنی را برای مناسبت دوجانبه مشاهده می‌کنیم. 

سفیر ایران افزود: توفیقات علمی و دستیابی ایران به فناوری‌های پیشرفته نوین می‌تواند در خدمت گسترش رابطه با کشورهای آفریقایی از جمله بورکینافاسو قرار گیرد.

 

بورکینافاسو با قرار گرفتن در بین کشورهای غرب آفریقا و عضویت در اتحادیه اقتصادی اکواس، از جایگاه ویژه‌ای برای تبدیل شدن به مقصد صادرات انواع کالاهای ساخت ایران و خدمات فنی و مهندسی ایران برخوردار است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول