اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

توجه ویژه دولت سیزدهم به محرومیت‌زدایی از گلستان

استاندار گلستان با بیان اینکه دولت سیزدهم به رفع محرومیت از این استان توجه و تاکید ویژه دارد، از افزایش حدود ۸ برابری اعتبارات تملک دارایی استان خبر داد و گفت: اعتبارات استان تا پایان سال مالی ۱۴۰۱ به بیش از ۱۶ هزار و ۲۳۶ میلیارد تومان رسیده است.

توجه ویژه دولت سیزدهم به محرومیت‌زدایی از گلستان

علی محمد زنگانه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گرگان، با اشاره به عقب‌ماندگی‌های تاریخی در استان گلستان اظهار کرد: دولت سیزدهم همه تلاش خود را برای زدودن غبار محرومیت از این استان به‌کار گرفته و در این مدت اعتبارات مصوب و تخصیص‌یافته بی‌نظیر بوده است.

وی افزود: در انتهای سال مالی ۱۳۹۹ اعتبارات تملک دارایی استان گلستان نزدیک به 2 هزار و ۱۰۴ میلیارد تومان بود اما در دولت سیزدهم ( تا پایان سال مالی ۱۴۰۱_شهریور پارسال) این اعتبارات به ۱۶ هزار و ۲۳۶ میلیارد تومان افزایش یافته است.

وی توضیح داد: براب جذب اعتبارات سال ۱۴۰۲ تا پایان شهریور ماه سال جاری فرصت باقی است و اکنون نمی‌توان میزان دقیق اعتبارات تخصیص‌یافته به استان را برای امسال، اعلام کرد.

استاندار گلستان خاطرنشان کرد: افزایش حدود هشت برابری اعتبارات در استان گلستان نشان از توجه ویژه دولت سیزدهم به رفع عقب‌ماندگی‌های تاریخی این استان دارد و اگر این حجم از اعتبارات به استان تزریق نمی‌شد، نمی‌توانستیم گلستان را تبدیل به کارگاه سازندگی کنیم و قدم‌های بزرگی برداریم.

وی به افزایش بودجه دستگاه‌های اجرایی به‌ ویژه در حوزه فرهنگ اشاره کرد و گفت: در سفر نخست دولت سیزدهم به استان گلستان در بخش آموزش و پرورش ۲۹۰ میلیارد تومان مصوبه داشتیم که در سال نخست ۷۵ میلیارد تومان اعتبار به این بخش اختصاص پیدا کرد.

زنگانه بیان کرد: در حوزه فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز از ۱۸۰ میلیارد تومان اعتباری که مصوب شد ۶۴ میلیارد تومان آن تخصیص یافت.

وی تاکید کرد: در گلستان اتفاقات بزرگی در دولت سیزدهم رقم خورده که انتظار داریم رسانه‌های بیشتر به آن توجه کرده و همه با هم در راستای امیدآفرینی و بیان خدمات ارائه شده به مردم گام برداریم.

پایان پیام/۸۳۰۰۴

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول