اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  بوشهر

سرمایه‌گذاری میلیاردی قطر برای ساخت اسکله کانتینری بندر دیر

فرماندار دیر گفت: با همکاری سرمایه‌گذاران قطری در بندر دیر اسکله کانتینری به‌طول یک هزار و ۴۰۰ متر با عمق ۱۲ متر برای رفت‌وآمد کشتی‌های بزرگ تجاری ساخته می‌شود.

سرمایه‌گذاری میلیاردی قطر برای ساخت اسکله کانتینری بندر دیر

به‌گزارش خبرگزاری فارس استان بوشهر؛ یونس باربرز فرماندار دیر شامگاه امروز در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: بندر دیر نزدیک‌ترین مسیر دریایی با بنادر کشور قطر را دارد و در این زمینه مبادله‌های تجاری از بندر دیر به قطر افزایش یافته است.
 
وی با اشاره به بازدید هیات سرمایه‌گذاران قطری از بندر دیر افزود: در کنار اسکله بزرگ صیادی بندر دیر، قرار است اسکله کانتینری به طول یک هزار و ۴۰۰ متر با عمق ۱۲ متر برای رفت‌وآمد کشتی‌های بزرگ تجاری با همکاری سرمایه‌گذاران قطری ساخته شود.
 
این مقام مسؤول ادامه داد: در طرح توسعه بندر دیر، هیات قطری میلیارد‌ها دلار در دریا و ساخت اسکله هزینه می‌کند که این امر اتفاق بزرگی را برای جنوب استان بوشهر رقم می‌زند.
 
باربرز اضافه داشت: این اتفاق بزرگ می‌تواند دروازه دادوستد بازرگانی میان کشور‌های اورآسیا و کشور‌های حاشیه خلیج فارس باشد که زمینه ایجاد اشتغال، کارآفرینی، رونق گمرک، صادرات، ترانزیت کالا و تجارت را افزایش می‌دهد و توسعه همه‌جانبه شهرستان دیر با بهره‌مندی اقتصاد دریا محور را در پی دارد.
 
یونس باربرز بیان داشت: با توجه به رغبت بالا و اراده مصمم سرمایه‌گذاران قطری، پیش‌بینی می‌شود مجوز‌ها صادر شود و در این راستا استاندار و معاون امور اقتصادی استاندار و اداره‌کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با حمایت همه‌جانبه، زمینه لازم را برای جذب سرمایه‌گذاران فراهم کرده‌اند.
 
پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول