اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

دادگستری شهرستان قدس: اداره اوقاف نسبت به تعیین تکلیف متصرفان اقدام کند

رییس دادگستری شهرستان قدس گفت: یکی از معضلات بزرگ در سطح شهرستان موقوفه بودن املاک است و انتظار داریم اداره اوقاف پای کار آید و در تعیین تکلیف متصرفان اقدام کند و درخصوص تنظیم سند تک برگ اداره ثبت پیگیر باشد و این روند با سرعت بیشتر پیش رود.

دادگستری شهرستان قدس:  اداره اوقاف نسبت به تعیین تکلیف متصرفان اقدام کند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرقدس، سید حمیدرضا حسینی رییس دادگستری شهرستان قدس ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در ۶ ماه گذشته تعداد آمار پرونده‌های کیفری و حقوقی به دلیل استفاده از روش‌های حل و فصل غیرقضایی کاهش داشته است.

وی گفت: ورودی محاکم به دلیل نیرو و فضای کم‌کاری، طاقت فرساست و حدود ۱۵ هزار پرونده در حوزه شعب محاکم وارد شده که باتوجه تعداد پایین قضات به نسبت فعالیت جهادگرانه انجام می‌شود و حدود ۵۰ درصد سازش در شورای حل اختلاف به ثبت رسیده است.

رییس دادگستری شهرستان قدس با اشاره به موقوفه بودن املاک افزود: یکی از معضلات بزرگ در سطح شهرستان موقوفه بودن املاک است و انتظار داریم اداره اوقاف پای کار آید و در تعیین تکلیف متصرفان اقدام کند و درخصوص تنظیم سند تک برگ اداره ثبت پیگیر باشد و این روند با سرعت بیشتر پیش رود. 

حسینی با اشاره به هوشمندسازی فرآیندها افزود: این موضوع به واسطه جوان بودن قضات و تسلط بر فناوری‌های روز در شهرستان آغاز شده و شهرستان قدس در حوزه دادسرا و دادگاه در رتبه‌های نخست الکترونیکی است و به‌صورت پایلوت فرایند کاغذزدایی از دادرسی اجرا شده و پیشتاز در این امر هستیم و در آینده نزدیک نتیجه آن مشخص خواهد شد. 

پایان پیام/۶۷۰۷۵

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول