اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

۴۰ هکتار از اراضی ملی لرستان دچار حریق شده است

رییس اداره و منابع طبیعی شهرستان خرم‌آباد با اشاره به اینکه تاکنون حدود ۴۰ هکتار از اراضی ملی دچار آتش سوزی شده است، گفت: سفید کوه با ۳۰ هکتار بیشترین حجم از آتش سوزی اراضی ملی را به خود اختصاص داد.

۴۰ هکتار از اراضی ملی لرستان دچار حریق شده است

سید علی حسینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرم‌آباد، با اشاره به اینکه تاکنون حدود ۴۰ هکتار از اراضی ملی دچار آتش سوزی شده است، اظهار کرد: سفید کوه با ۳۰ هکتار بیشترین حجم از آتش سوزی اراضی ملی را به خود اختصاص داد.

وی افزود: علت تمام آتش سوزی‌ها انسانی بوده که شامل نزاع محلی و آتش زدن پس چر مزارع بوده است.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان خرم‌آباد گفت: نود درصد آتش سوزی در اراضی ملی سطحی بود جز یک مورد که در حسن آباد صبور رخ داد و اتفاقا عامل آتش سوزی دستگیر و تحویل مراجع قضایی داده شد.

حسینی عنوان کرد: پرونده شخصی که دیروز دستگیر شد، به دلیل خسارت بالایی که به اراضی ملی وارد کرده سنگین است و قطعا رای قاطع صادر می‌شود.

وی با بیان اینکه امسال به دلیل پوشش فراوان گیاهی و کاهش دام در مراتع، حجم آتش سوزی‌ها افزایش پیدا کرده است، خاطر نشان کرد: مهمترین راهکار برای کاهش آتش سوزی‌ها آگاه شدن مردم نسبت به ارزش منابع طبیعی است.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان خرم‌آباد، گفت: لازم است رسانه‌ها با فرهنگ‌سازی ارزش منابع طبیعی را برای مردم بازگو کنیم.

حسینی با تاکید بر اینکه مسوولان نسبت به استقرار بالگرد در مرکز استان برای هلی برد نفر به ارتفاعات اقدام کنند، بیان کرد: اگر چند روزه دیگر ارتفاعات سفید کوه یا منطقه کوکلا دچار آتش سوزی شود، تا نیروهای ما به منطقه اعزام شوند همه جنگل آتش گرفته است.

وی تاکید کرد: بنابراین استقرار بالگرد در مرکز استان ضروری است و در اسرع وقت باید این کار انجام شود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول