اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

خروج۲۳ هکتار روستای «دانیال» عباس‌آباد از شمول وقف

رئیس کل دادگستری استان مازندران از خروج بیش از ۲۳ هکتار از اراضی روستای دانیال شهرستان عباس‌آباد از وقفیت خبر داد.

خروج۲۳ هکتار روستای «دانیال» عباس‌آباد از شمول وقف

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، بیست و یکم فروردین‌ماه امسال نزاع جمعی در روستای دانیال شهرستان عباس‌آباد رخ داد که این نزاع جمعی ناشی از وضعیت وقفیت زمین‌های روستای دانیال بود متأسفانه منجر به کشته‌شدن دو نفر از اهالی روستا، مجروح‌شدن تعدادی از ماموران، مردم بومی شد.

همچنین تخریب خودروهای شخصی و انتظامی از جمله پیامدهای این حادثه‌ ناگوار بوده است.

بعد از این اتفاق متولیان دستگاه قضایی و مسؤولان سیاسی و امنیتی استان با برخورد با خاطیان و دستگیری چند نفر وعده پیگیری این مسأله در راستای احقاق حقوق مردم را دادند.

حجت‌الاسلام محمدصادق اکبری رئیس کل دادگستری مازندران امروز از صدور رای درباره بخشی از این پرونده خبر داد و اظهار کرد: به موجب دو فقره دادنامه صادره از شعبه ۱۴ دادگاه تجدیدنظر استان مازندران، نظریه کمیسیون ماده ۲ آیین نامه اجرایی قانون ابطال اسناد و فروش رقبات، آب و اراضی موقوفه نسبت به ششدانگ عرصه پلاک های ۱۳ و ۳۵ فرعی و بخشی از عرصه پلاک ۳۴ فرعی از ۳۶۵ اصلی، ابطال و در نتیجه بیش از ۲۳ هکتار از اراضی روستای دانیال شهرستان عباس آباد، از وقفیت خارج شد.

رئیس کل دادگستری مازندران ادامه داد: دادگاه صادر کننده آرای مزبور، با بررسی کامل دعاوی اصلی و طاری و نیز ملاحظه مستندات موجود و با نگاه عمیق به همه زوایای پرونده امر، ضمن نقض دادنامه های مورد تجدیدنظرخواهی، نسبت به صدور آرای مرقوم، اقدام کرده است.

وی خاطرنشان کرد: این آرا، ظرف بیست روز پس از ابلاغ، قابل فرجام خواهی در دیوان عالی کشور است.

 اکبری تصریح کرد: قضات دادگستری استان، در همه پرونده‌ها از جمله پرونده مدنظر به دور از هرگونه فضاسازی و صرفاً بر اساس دلایل و مدارک منضم پرونده، نسبت به رسیدگی و اتخاذ تصمیم اقدام می کنند.

وی در پایان با بیان اینکه «دقت نهادها و مراجع اداری در تنظیم اسناد و مدارک، امری ضروری است»، خاطرنشان کرد: هموطنان نیز قبل از تنظیم اسناد انتقالی، حتما از ادارات ذیربط استعلام کنند.

پایان پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول