اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  حقوقی و قضایی

بررسی مشکلات حقوقی و قضائی مددجویان کهریزک

معاون نظارت و بازرسی دیوان عالی کشور در جریان بازدید از مؤسسه خیریه کهریزک ضمن گفت‌وگو با مددجوها، به بررسی مشکلات قضائی برخی از مددجویان و سالمندان پرداخت.

بررسی مشکلات حقوقی و قضائی مددجویان کهریزک

به گزارش گروه قضائی خبرگزاری فارس، غلامعلی صدقی معاون نظارت و بازرسی دیوان عالی کشور، همزمان با هفته قوه قضائیه در مؤسسه خیریه کهریزک با تعداد 1750 مددجو، حضور یافت و از این مرکز بازدید کرد.

وی در جریان این بازدید ضمن سرکشی از مددجوها به بررسی مشکلات حقوقی و قضائی برخی از مددجویان و سالمندان پرداخت.

صدقی با گرامیداشت یاد و خاطره شهید دکتر بهشتی، شهدای هفتم تیرماه و هفته قوه قضائیه، در نشستی با مدیران این مجموعه و آشنایی با نحوه فعالیت و مسائل و مشکلات موجود تصریح کرد: خدا را شاکرم که این سعادت نصیب بنده شد که در جمع شما بزرگوارن حاضر شوم‌‌. بدون شک افرادی که در این مؤسسات خدمت می‌کنند؛ این خدمت برای آنها باقیات و صالحات محسوب می‌شود.

 وی با تأکید بر لزوم شناسایی چالش‌های حقوقی و قضائی مؤسسات خیریه در کشور اظهار کرد: بررسی‌های به عمل آمده نشان می‌دهد که خوشبختانه بسیاری از مشکلات موجود در این موسسات به صورت خودانتظام حل می‌شود و کادر مجموعه به دنبال پیشگیری هستند؛ اما در مورد موضوعاتی که در خصوص برخی اختلافات، دعاوی و امور سالمندان و محجورین مطرح شد؛ دیوان عالی کشور به‌عنوان مرجع نظارتی در حدودی که قانون تعیین کرده است، ورود می‌کند.

معاون نظارت و بازرسی دیوان عالی کشور ادامه داد: پرونده‌هایی که در امور محجورین و مسائل مالی و اختلافات ملکی و احیاناٌ سوءاستفاده از آنها مطرح شد؛ جزو پرونده های فرجامی است و در دیوان عالی کشور امکان رسیدگی دارد، این در حالی است که امور محجورین یکی از مصادیق حقوق عامه است و دادستان محترم کل کشور نیز می تواند شخصاٌ به آن ورود کند.

وی افزود: دیوان عالی کشور در خصوص اختلافات و دعاوی، در حدودی که قانون تعیین کرده حمایت قضائی می‌کند، گاهی احقاق حق و تصمیم یک قاضی در یک پرونده، از بار مالی مجموعه می کاهد و شاید سال‌ها بودجه موسسه را تأمین کند.

صدقی با توجه به سختی کار مددجویان موسسات خیریه براستفاده از ظرفیت های قانونی برای حمایت قضائی از مددجویان نیز تأکید کرد.

معاون نظارت و بازرسی دیوان عالی کشور بر لزوم مطالبه‌گری موسسات خیریه از سیستم قضائی اشاره کرد و گفت: تقویت ارتباطات قضائی با موسسات خیریه در جهت آسیب شناسی و رفع چالش‌های موجود باید مورد توجه قرار گیرد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول