اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

آیا یاسوج گرانترین شهر ایران است؟

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: همه می‌گویند یاسوج گرانترین شهر ایران است و اصناف باید به این مورد پاسخ دهند.

آیا یاسوج گرانترین شهر ایران است؟

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، سید علی احمدزاده در نشست با اصناف کهگیلویه و بویراحمد گفت:  هم در تریبون نماز جمعه و هم رسانه‌ها مدام به این موضوع می‌پردازند که یاسوج گران‌ترین شهر ایران است و هیچ کنترلی هم بر بازار این شهر نیست.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: مخاطب صحبت‌های ائمه جمعه و رسانه ها هم استاندار است و من مدام زیر سوالم که چرا یاسوج از بقیه شهرها گران‌تر است؟ اکنون سئوالی که من از شما اصناف دارم این است که آیا واقعاً یاسوج شهر گرانی است؟

وی بیان کرد: وقتی بازاری ما کالا را از جای دیگری خرید می‌کند باید درصدی سود روی آن کالا بکشد و بفروشد به همین دلیل قبول ندارم یاسوج در خیلی موارد غیر متعارف گران است اما در مواردی هم گران فروشی‌هایی مشاهده می‌شود.

احمدزاده عنوان کرد: خودم در شهر شیراز به عینه دیدم که میوه ۵۰ درصد یاسوج عرضه می‌شد و میوه ای که در شیراز با قیمت پایین به فروش می‌رسید در یاسوج قیمت بالاتری داشت و برخی کالاهای دیگر هم اینگونه بودند که حتما دلیل خاصی دارد.

در ادامه ارشدی رئیس اتاق اصناف مرکز کهگیلویه و بویراحمد گفت: کهگیلویه و بویراحمد یک استان مصرفی  است و ما اکثریت کالا را از استان‌های همجوار تامین می‌کنیم.

وی عنوان کرد: مسافران که به استان سفر می‌کنند و به آبشار یاسوج می‌روند کالای مورد نیاز خود را هم آنجا تامین می کنند و وقتی یک دهنه مغازه در آبشار برای سه ماه ۲۰۰ میلیون تومان اجاره داده می‌شود یعنی روزی هفت میلیون تومان سود دارد و معلوم است با این وضع باید آب معدنی سه هزار تومانی ۱۷ هزار تومان به فروش برود،پفک ۱۵ هزار تومان و بقیه کالا چندین برابر قیمت به دست مصرف کننده برسد.

ارشدی بیان کرد: از بازاریان دفاع نمی‌کنم اما میوه استان از بازار فارس تامین می‌شود، پوشاک از تهران و کفش هم از بازار تبریز وارد استان می‌شود اما با همه این وجود در خیلی از موارد قیمتی که در استان است نسبت به سایر استان‌ها پایین‌تر است.

رئیس اتاق اصناف مرکز استان با بیان اینکه نرخ صنف تعمیرکاران در دهدشت و گچساران از یاسوج بیشتر است، بیان کرد: در کمیسیون نظارت نرخ دوخت کت و شلوار برای خیاطان ۵۰۰ هزار تومان تعیین شده در هیچ جای ایران چنین قیمتی را سراغ ندارید و بقیه شهرها دوخت کت و شلوار یک میلیون و ۵۰۰ تومانی می‌شود.

وی بیان کرد: سازمان صمت نرخ کالاهای اولویت‌دار را براساس استان‌های همجوار تعیین می‌کند و نرخ را ۵ تا ۱۰ درصد زیر قیمت استان های همجوار تعیین می‌کنیم، در بسیاری موارد کالاهای استان ۳۰ تا ۴۰ درصد زیر قیمت استان‌های همجوار محاسبه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه نظارت، کنترل و رسیدگی بر بازار صورت می‌گیرد، گفت: آنچه که در شهر یاسوج مطرح است بحث گرانی است نه گرانفروشی اصناف.

در ادامه استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه یاسوج غیرمتعارف گران نیست، گفت: از اصناف می‌خواهم با رسانه‌ها تعامل داشته باشند و مطالبی که راجب هر صنفی گفته یا نوشته می‌شود را خودتان پاسخ گو باشید.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: کاری کنید که خود اتحادیه در مقابل مردم پاسخ‌گو باشند و نشان دهید که اطلاعات و تحقیقات صورت گرفته درست نیست و به ایرادات حوزه بازار از طریق رسانه پاسخ‌گو باشید

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول